پاپ حمله به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد
کد خبر: 4011992
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

پاپ حمله به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس ضمن محکوم کردن حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، این عمل را اقدام تروریستی زشت خواند. 

واتیکان در پیامی اعلام کرد به نام شخص پاپ فرانسیس، پیام همبستگی برای نخست‌وزیر عراق فرستاده است. در این پیام آمده است: جناب پاپ در محکومیت این اقدام رذیلانه تروریستی بار دیگر ابراز امیدواری می‌کنند که به برکت خداوند متعال، مردم عراق در پیمودن مسیر صلح از طریق گفت‌وگو و همبستگی برادرانه با قدرت و ثبات ادامه مسیر دهند.

گفتنی است پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اسفند ماه گذشته و در یک سفر تاریخی به عراق رفت و با آیت‌الله سیستانی و جمعی از مقامات دینی و سیاسی این کشور دیدار کرد. 

مقام‌های امنیتی و نظامی عراق اعلام کردند که سه پهپاد در عملیات هدف گرفتن اقامتگاه الکاظمی در شامگاه یکشنبه شرکت داشتند که دو فروند از آنها را منهدم کردند و پهپاد سوم اقامتگاه نخست‌وزیر را هدف گرفت.

سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی با واکنش‌ها در محکومیت این اقدام و گمانه‌های متعددی در داخل و خارج عراق روبه‌رو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تأثیرگذاری بر اعتراض‌های انتخاباتی عراق می‌دانند.

انتهای پیام
captcha