احیای مراکز رشد در شهرستان‌های یزد دنبال می‌شود
کد خبر: 4013857
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

احیای مراکز رشد در شهرستان‌های یزد دنبال می‌شود

رئیس مرکز راهبردی بسیج استان یزد با اشاره به وجود مراکز رشد در تمام شهرستان‌های استان گفت: راه‌اندازی مجدد مراکز رشد و احیای آنها بر اساس ظرفیت‌های جدید در اولویت قرار بوده و به‌جد پیگیری می‌شود.

علیرضا یاراحمدی، رئیس مرکز راهبردی بسیج استان یزد،به گزارش ایکنا از یزد، علیرضا یاراحمدی، رئیس مرکز راهبردی بسیج استان یزد، امروز، 25 آبان ماه در جلسه دبیرخانه شهید مدرس، با اشاره به پیشینه شکل‌گیری پارک علم و فناوری در استان یزد اظهار کرد: مراکز رشد با همکاری دانشگاه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان راه‌اندازی شد و اکنون همه شهرستان‌های یزد، دارای مرکز رشد هستند.

وی با بیان اینکه این مراکز اکنون غیرفعال شده‌اند، عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد مراکز رشد و احیای آنها بر اساس ظرفیت‌های جدید در اولویت بوده و قرار است در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود و مجموعه سازمان علمی پژوهشی بسیج در سازمان‌ها متولی این امر شود.

یاراحمدی ادامه داد: فضای مورد نیاز این مراکز قرار است توسط فرمانداری‌ها تأمین شود و سایر موارد توسط دانشگاه‌ها و سازمان علمی پژوهشی بسیج پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز راهبردی بسیج استان یزد با بیان اینکه بازار اصلی این مراکز رشد، شرکت‌ها، صنایع و معادن هستند، افزود: اگر اینها همکاری لازم را با مراکز رشد نداشته باشند، باز به شرایط چند سال پیش و غیرفعال شدن مراکز رشد منجر خواهد شد.

یاراحمدی تأکید کرد: مهم این است که پارک علم و فناوری پای کار بیاید و استمرار فعالیت مراکز رشد را پیگیری کند زیرا استمرار از راه اندازی مجدد مهمتر است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که بسیج، در قالب مجموعه سازمان علمی پژوهشی بسیج پای کار بیاید و با هم افزایی دستگاه‌ها، مراکز رشد را از این حالت خمودگی خارج کند. بسیج با شبکه ارتباطی بزرگی که دارد می‌تواند در شناسایی افراد کمک مؤثری داشته باشد.

یادآور می‌شود در این جلسه سه موضوع شامل راه‌اندازی مجدد مراکز رشد شهرستان‌های استان یزد، حضور و عضویت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در مراکز تصمیم‌سازی استان‌ها به منظور تأثیرگذاری اساتید بر جامعه و تصمیم گیری‌ها و طرح شاگرد پروری به منظور تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی توسط اعضا طرح و بررسی شد.

انتهای پیام
captcha