تبدیل کلیسای استان ادیرنه ترکیه به مسجد
کد خبر: 4023535
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

تبدیل کلیسای استان ادیرنه ترکیه به مسجد

یک کلیسای تاریخی در استان ادیرنه ترکیه که به مسجد تبدیل شده است با حضور مقامات دینی این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از گریک سیتی تایمز، دولت ترکیه، کلیسای ایا صوفیه در شهر انز (Enez) در استان ادیرنه را پس از اتمام بازسازی آن توسط اداره کل مؤسسات دینی این کشور به مسجد تبدیل کرد.
کلیسای ایا صوفیه انز، یک بنای متعلق به دوره بیزانس در قرن دوازدهم است و در سال 1456 توسط محمد فاتح به مسجد تغییر کاربری یافت و اکنون با نام قبلی بازگشایی می‌شود.

علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه گفت: پس از افتتاح سال گذشته مسجد ایاصوفیه در استانبول، امروز دوباره در اینجا برای افتتاح مسجد ایا صوفیه در انز ادیرنه دور هم جمع شده‌ایم.

این بنای تاریخی به دلیل آسیب‌های ناشی از زلزله 56 سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است. ارباش طی سخنانی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی فرهنگی مبتنی بر مسجد است، افزود: چند ماه پیش، ما از کشورهای بالکان دیدن کردیم. هرجا که چشمانمان مناره‌ای می‌بیند، قلبمان شروع به بال زدن می‌کند.

وی ادامه داد: هر جا مسجد یا مناره‌ای ببینیم خوشحال می‌شویم. اکنون در حال بازگشایی مسجد ایاصوفیه در ادرنه برای عبادت هستیم؛ خداوند بزرگ آن را حفظ کند. چه وحدت و همبستگی زیبایی داریم که همه به عنوان یک جمع واحد اینجا هستیم. پس از نماز و سخنرانی ارباش، روبان بریده و افتتاحیه مسجد انجام شد.

ترکیه قصد دارد 3 کلیسای دیگر را به مسجد تبدیل کند.

انتهای پیام
captcha