برترین‌های جشنواره ملی «ترنم وحی» معرفی شدند + عکس
کد خبر: 4041909
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

برترین‌های جشنواره ملی «ترنم وحی» معرفی شدند + عکس

برترین‌های دومین جشنواره ملی قرآنی ترنم وحی در اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.

برترین‌های جشنواره ملی ترنم وحی معرفی شدند + عکسبه گزارش ایکنا، فینال دومین جشنواره ملی قرآنی ترنم وحی عصر روز گذشته چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا نماز مغرب با حضور داوران بین‌المللی سیدجواد فاطمی، سیدجواد حسینی و حمید شاکرنژاد و جعفر عرفانیان، قاری و پیشکسوت قرآنی از سوی موسسه اظهرالجمیل الاعلی برگزار شد.

اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 19 با حضور نجات حسین، شهردار منطقه 4 مشهد و مسئولان قرآنی حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان خراسان رضوی و جواد اعلمی، روابط عمومی جامعه قاریان و حافظان مشهد برگزار شد.

بنابر این گزارش، محمدامین کهن از استان خراسان رضوی به عنوان برترین پدیده قرآنی کشور معرفی شد. وی در رشته‌های اذان، قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی و ابتهال عنوان برتر این جشنواره را کسب کرد.

سروش عظیمی، مدیر اجرایی جشنواره قرآنی ترنم وحی کشور در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مؤسسه قرآنی است که روند رو به رشدی در سطح فعالیت‌های قرآنی کشور داشته است و امید است با حمایت‌های مسئولان استان و کشور، فعالیت‌های قرآنی در این مؤسسه توسعه یابد.

وی گفت: تلاش داریم در ماه‌های آینده، طرح‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف قرآنی، از جمله طرح «تدبر قرآن» و طرح‌هایی در حوزه‌های پژوهشی در سطح ملی به اجرا در آوریم و به زودی رشد قابل توجهی در این حوزه‌ها خواهیم داشت.

عظیمی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رهبری برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس فرمودند: «امروز که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم به برکت جمهوری اسلامی، جوان‌های ما، مردان ما، زنان ما، نوجوانان ما به قرآن علاقه و گرایش نشان می‌دهند؛ قرآن را فرا می‌گیرند، تلاوت قرآن را می‌آموزند و قرآن را حفظ می‌کنند. این‌ها البته هدف‌های برتر و نهایی نیست، هدف نهایی فهم قرآن و عمل به قرآن است؛ اما این‌ها قدم‌های لازم ابتدایی است. اگر قرآن در جامعه رواج پیدا کند، رونق پیدا کند، حفظ قرآن رایج بشود، انس با قرآن در بین اقشار مختلف جامعه رواج پیدا بکند، جامعه به عمل به قرآن نزدیک می‌شود؛ ما این را می‌خواهیم».

«قرآن نور است، قرآن هدایت است، قرآن بیان است، تبیان است؛ قرآن با انسان حرف می‌زند، با دل انسان حرف می‌زند، با باطن انسان حرف می‌زند. با قرآن باید مأنوس شد، به قرآن باید نزدیک شد، اوّلین بهره را دلِ آماده و مستعد انسان می‌برد؛ اگر دیدید دلتان به قرآن نزدیک است، خدا را شکر کنید؛ اگر دیدید معارف قرآنی را به‌ آسانی قبول می‌کنید و در دل می‌پذیرید و تحمل می‌کنید، بدانید که خدای متعال اراده کرده است شما را هدایت کند؛ فَمَن یُرِدِ اللهُ اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلاِسلمِ وَ مَن یُرِد اَن یُضِلَّهُ یَجعَل صَدرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَاَنَّما یَصَّعَّدُ فِی السَّماء. خاصیت قرآن این است: اگر دل شما به قرآن نزدیک شد، اگر اُنس با قرآن پیدا کردید، بدانید خدای متعال اراده کرده شما را هدایت کند و این بزرگ‌ترین نعمت الهی است».

در پایان از مسئولان و خیران و نفر نخست جشنواره تجلیل شد.

۵ نفر رتبه برتر جشنواره ترنم وحی عبارتند از؛ رتبه اول محمدامین کهن، رتبه دوم حسین طاهری، رتبه سوم محمدباقرمحسنی، رتبه چهارم سعیدعلمخواه و رتبه پنجم اميدرضا پرنلو. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha