فضای شهر یزد در شأن نیمه شعبان مناسب‌سازی شود
کد خبر: 4042921
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

فضای شهر یزد در شأن نیمه شعبان مناسب‌سازی شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت نیمه شعبان بر فضاسازی مناسب شهر از سوی شهرداری‌ها، تشکل‌ها و اقشار مختلف تأکید کرد.

محمدحسین متوسل، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، 23 اسفندماه در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی تمام عیار ایثار، شجاعت، دفاع از امام و دین خدا و از خودگذشتگی و ولایتمداری هستند و اینکه روز ولادت این امام همام به نام روز جوان نامگذاری شده، بخشی به الگوپذیر بودن ایشان بر می‌گردد که در اوج جوانی و زیبایی در راه اسلام فداکاری کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه ماه شعبان، گفت: نیمه شعبان جدای از مناسبت ولادت امام زمان(عج) از گذشته‌های دور دارای ارزش و فضیلت خاصی بوده؛ به‌طوری که در روایات این شب را با فضیلت‌ترین شب پس از شب قدر خوانده‌اند.

متوسل بر فضاسازی شهر در این ایام از سوی شهرداری‌ها، تشکل‌ها و اقشار مختلف تأکید کرد و گفت: به این مناسبت باید شهر فضای نشاط و شادی به خود گیرد و برنامه‌های متنوعی از سوی ارگان‌ها اجرایی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لحظه تحویل سال نو با وقت نماز مغرب و عشا همراه شده، از مسئولان مربوطه درخواست کرد: در هنگام سال تحویل، فضاهای امامزادگان و بقاع متبرکه و گلزارهای شهدا که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد، برای اقامه نماز و استماع سخنرانی مقام معظم رهبری آماده شود و حضور مسئولان در این مراسم مورد انتظار است.

وی با اشاره به گرامیداشت دهم فروردین‌ماه، قیام مردم یزد و برگزاری مراسم چهلم شهدای تبریز، گفت: به همین مناسبت مراسمی از ساعت 7:30 روز چهارشنبه، 10 فروردین‌ماه 1401 با حضور مسئولان و اقشار مختلف در مسجد حظیره برگزار خواهد شد.

متوسل همچنین با اشاره به مناسبت دوازدهم فرودین‌ماه، بیان کرد: این مناسبت که به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده، باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود و با توجه به مصادف شدن این روز با روز جمعه، با ستادهای نماز جمعه هماهنگ شده تا برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار شود.

انتهای پیام
captcha