فعالان گردشگری سفیر فرهنگ و دین باشند
کد خبر: 4045593
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

فعالان گردشگری سفیر فرهنگ و دین باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فعالان گردشگری باید سفیر فرهنگ و دین بوده و در ترویج فرهنگ تدین و اخلاق مداری الگوی گردشگران و مسافران باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 9 فروردین ماه در نشست با فعالان گردشگری استان با بیان اینکه هر کدام از فعالان گردشگری باید سفیر فرهنگ و دین باشند، اظهار کرد: فعالان گردشگری در ترویج فرهنگ تدین و اخلاق مداری باید الگوی گردشگران یزد باشند و این اقدامات را با عملکرد خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه باید فعالان گردشگری نه تنها به دنبال ایام پر رونق گردشگری بلکه باید به دنبال برنامه ریزی برای ایام کم رونق گردشگری باشند، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در این ایام، رضایتمندی از گردشگران و بررسی مشکلات از نگاه آن‌ها است.

ناصری با بیان اینکه باید شنیده‌های مردم را جمع آوری و نواقص را برای رضایت بیشتر گردشگران و مسافران برطرف کنند، گفت: یکی از مسائل مهم، تجهیز اقامتگاه‌های جدید است که باید حساب شده کار شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سال آینده بخشی از تعطیلات نوروز مصادف با ماه رمضان است، گفت: باید برای پذیرایی از مسافران برنامه ریزی شود از طرفی به گونه ای، حرمت این ماه عزیز نیز حفظ شود.

ناصری با تأکید براینکه در نوروز و ایام مختلف سال، حرمت آداب و رسوم و مسائل فرهنگی حفظ شود، گفت: قبل از اینکه گردشگران به شهر یزد سفر کنند، باید اطلاعات کافی را از آداب و رسوم مردم این شهر را به گردشگران تزریق کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم این است که امنیت اخلاقی شهر یزد حفظ شود در عین حال، تبلیغاتی برای پر رونق کردن گردشگری سالم و در چارچوب موازین دینی و اخلاقی در محیط‌هایی که غیر اسلامی است نیز داشته باشیم.

امام جمعه یزد تأکید کرد: با توجه به اینکه یزد محل گذر بسیاری از مسافران است برنامه ریزی شود تا رفاه نسبی برای گردشگران فراهم شود.

انتهای پیام
captcha