بهره‌مندی 46 هزار مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر یزد
کد خبر: 4046549
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

بهره‌مندی 46 هزار مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با اتمام طرح نوروزی هلال احمر یزد به 46 هزار و 407 مسافر نوروزی در پست‌های این نهاد خدمات مربوطه ارائه شده است.

محسن حرازی زاده، مدیرعامل هلال احمر یزدمحسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اجرای بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی اظهار کرد: با پایان یافتن این طرح، 46 هزار و 407 مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر یزد در ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه تعداد 8 پست ثابت و 4 اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش 913 نفرروز، تعداد 16 هزار و 705 مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) استفاده کردند.

حرازی‌زاده بیان کرد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی 2114 کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و 701 نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به فعالیت 4 پست دوچرخه سوار و 4 پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری و بافت قدیم استان و شهرستانها افزود: بیش از 3 هزار و 400 مسافر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

حرازی زاده ادامه داد: در این مدت، جوانان 1329 نفر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و 1043 نفر آموزش سنجش فشار خون به مسافران ارائه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون 12 هزار و 712 مسافر نوروزی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر راهنمایی شدند، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح 17 هزار و 612 مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سه هزار و 356 نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: سه هزار و 477 نفر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در روز طبیعت خدماتی از قبیل آموزش کمک های اولیه، فعال‌سازی خیمه‌های نماز و فضای دوستدار کودک در تفرجگاه ها و توزیع 2469 کیسه زباله و 272 مورد مخاطرات و سوانح زیست محیطی توسط جوانان هلال احمر ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha