کتاب «ارتباط صفت با آیه» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4049034
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

کتاب «ارتباط صفت با آیه» در یزد رونمایی شد

کتاب «ارتباط صفت با آیه» که در دو جلد به همت امیرحسین عطارزاده، حافظ ممتاز استان منتشر شده، در حاشیه نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

کتاب «ارتباط صفت با آیه» در یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، کتاب «ارتباط صفت با آیه» که به اوصاف الهی در جزءهای ۱ و ۲ قرآن کریم می‌پردازد، و در دو جلد توسط امیرحسین عطارزاده، حافظ ممتاز استان به رشته تحریر در آمده، امشب، 23 فروردین ماه در حاشیه محفل انس با قرآن هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد و با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

امیرحسین عطارزاده، مؤلف کتاب در این مراسم گفت: در این کتاب که از ابتدای قرآن کریم شروع شده، آیاتی که انتهای آن به یک یا چند مورد از اوصاف الهی ختم می‌شود و همچنین ارتباط صفت با محتوای آیه از دیدگاه تفاسیر مختلف از شیعه و اهل سنت، مورد بررسی قرار گرفته به نحوی که برای هر آیه بیش از ۱۰۰ تفسیر بیان شده است.

وی ادامه داد: بررسی، تناسب و فضای کلی آیه مورد بحث با آیات قبل و بعد، مفردات و ترکیبات آیه، ارائه جدول در پایان کتاب و بیان تعداد دفعات تکرار هر صفت در آن جزء از دیگر مواردی است که در این کتاب به آن اشاره می‌شود.

مؤلف، هدف اصلی تألیف این کتاب اولاً رفع تشابه در اوصاف الهی ذیل آیات برای حافظان قرآن کریم است. لذا وقتی حافظ کل علت آمدن هر یک از اوصاف خداوند در پایان آیات را بداند دچار اشتباه نمی‌شود. هدف دوم آشنایی حافظان قرآن با تفاسیر مختلف از شیعه و اهل سنت است.

وی ادامه داد: هدف بعدی تألیف این کتاب رد ادعای برخی از تفاسیر اهل سنت است که معتقد هستند بین آیات قرآن کریم و صدر و ذیل آنها پیوند و ارتباطی نیست و ترتیب آیات و صدر و ذیل آیات با اجتهاد صحابه آمده است در حالی که این کتاب با استفاده از تفاسیر مشهور از اهل سنت و شیعه اثبات می‌کند بین تمامی آیات و صدر و ذیل‌ها ارتباط و پیوند معنایی برقرار است.

عطارزاده بیان کرد: این کتاب با همکاری جواد پور روستایی اردکانی و تقریظ استاد محمدرضا شایق تألیف شده و برای چاپ جلدهای بعدی به حمایت ارگان‌ها و مؤسسات قرآنی و حامیان مالی نیاز دارد.

یادآور می شود امیرحسین عطارزاده توانسته پس از علی اکبر کاظمی و حسن مختاری فعالان قرآنی استان یزد، مدرک بین‌المللی اقراء را کسب کند و اکنون سه فعال قرآنی یزدی از این درجه برخوردار هستند.

انتهای پیام
captcha