رویدادهای فرهنگی و هنری باعث نشاط اجتماعی جامعه می‌شود
کد خبر: 4049744
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

رویدادهای فرهنگی و هنری باعث نشاط اجتماعی جامعه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: این امر فضای نشاط اجتماعی جامعه را به همراه دارد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 27 فروردین ماه در نشست هم‌اندیشی با مؤسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی و موسیقیایی، با اشاره به اهمیت توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری اظهار کرد: سیاست ما تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در جامعه است و معتقد هستیم که فضای نشاط اجتماعی جامعه را می‌توان از طریق برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف در جامعه دنبال کرد تا مردم از این فضا بهره‌مند شوند و یکی از این رویدادها می‌تواند اجرای صحنه‌ای باشد.

عابدی با اشاره به وظیفه اصلی مؤسسات فرهنگی و هنری در زمینه موسیقی در جامعه گفت: اصل مجوز مؤسسات، تولید و تکثیر موسیقی فاخر است و فعالان این عرصه باید تولید موسیقی را جدی‌تر گرفته و بر اساس اصل مجوز خود فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای بومی گفت: اولویت ما در زمینه اجراهای صحنه‌ای، اجرای هنرمندان بومی و استانی است و باید این فعالیت‌ها دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در صورتی که اجرای موسیقی هنرمندان بومی را که بیشتر آنها هم در زمینه سنتی فعالیت می‌کنند، داشته باشیم، به طور ویژه به آنها مجوز می‌دهیم و هدفمان نیز حمایت از این رویدادهای فرهنگی و هنری است.

یادآور می‌شود در این نشست مؤسسات به بیان نظرات خود در خصوص اجرای موسیقی و برگزاری اجرای صحنه‌ای در استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha