جدیدترین تحولات در فلسطین: یورش نظامیان صهیونیست به کلیسای القیامه قدس
کد خبر: 4051848
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

جدیدترین تحولات در فلسطین: یورش نظامیان صهیونیست به کلیسای القیامه قدس

نظامیان صهیونیست امروز به کلیسای القیامه که هزاران مسیحی در این مکان به مناسبت مراسم موسوم به شنبه نور گردهم آمده بودند، حمله کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، نیروهای اشغالگر صهیونیستی امروز با استقرار گسترده در بخش قدیمی قدس مانع رسیدن مسیحیان به کلیسای القیامه شدند و به یکی از کشیشان حمله کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین درب جدید منتهی به بخش قدیمی قدس که مسیحیان فلسطینی برای حضور در مراسم سبت النور(شنبه نور)از آنجا وارد می‌شدند، مسدود کردند و از آنها خواستند از درب‌های دیگر استفاده کنند.

با وجود محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی هزاران نفر مراسم را در داخل کلیسای القیامه برگزار کردند.

عطا الله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس نیز گفت: رژیم اشغالگر بخش قدیمی قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است و نظامیان اشغالگر با تعرض به حرمت کلیسای القیامه حضور مسیحیان در این شهر را به شکل بی سابقه‌ای مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: نظامیان اشغالگر با سلاح خود وارد کلیسای القیامه شدند تا احساسات مسیحیان را جریحه‌دار کنند؛ آنان در مراسم مهم‌ترین عید مسیحیان به عبادت‌کنندگان در کلیسا هجوم آوردند.

حنا در ادامه تأکید کرد: ما از همه مراجع دینی می‌خواهیم بیت المقدس را تنها نگذارند؛ رژیم اشغالگر درصدد ناکام گذاشتن اعیاد و مناسبات دینی ما است.

نمایندگان طائفه مسیحیان قدس هم دیروز با حضور در دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره خطر تصمیم اسرائیل برای اعمال محدودیت در ورود مسیحیان به کلیسای القیامه هشدار داده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست با حضور در حیاط و اطراف کلیسای القیامه، به جمعیت زیادی از مسیحیان مصری که از دیشب خود را به قدس رسانده بودند تا در مراسم امروز کلیسای القیامه شرکت کنند، اجازه ورود به کلیسا را نمی‌دادند.

مجروحیت 2 جوان فلسطین در حمله اسرائیل به اردوگاه قلندیا

نظامیان اشغالگر صبح امروز با حمله به اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی دو جوان فلسطینی را به ضرب گلوله  زخمی کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین عزات حزین آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

سقوط بالگرد رژیم صهیونیستی

منابع خبری از سقوط یک بالگرد متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر «صفد» واقع در فلسطین اشغالی خبر دادند.

اسرائیل گذرگاه بیت حانون غزه را بست

مسئولان رژیم اشغالگر صبح امروز شنبه اعلام کردند که گذرگاه «بیت حانون» (ایرز) تنها گذرگاه تجاری نوار غزه (واقع در شمالی‌ترین نقطه نوار غزه) از فردا یکشنبه تا اطلاع ثانوی به روی کارگران و تجّار فلسطینی بسته می‌شود.

انتهای پیام
captcha