امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک
کد خبر: 4053879
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک

جهاددانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی امروز شنبه 10 اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از مخترعان و طراحان صنعتی جوان و مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت مالکیت فکری و معنوی و مسائل تکنیکی پیاده‌سازی این موضوع در جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی از سال ۱۳۵۹ در زمینه تولید فناوری، تحقیقات کاربردی و تجاری‌سازی آن‌ها فعالیت می‌کند. در این سال‌ها جهاددانشگاهی برخی از محصولات را تولید و شرکت‌های متعددی را تأسیس و تعداد بسیاری از مراکز رشد و نوآوری را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: مشکلی که امروز محقق، نوآور و فن‌آور ما با آن مواجه است در بحث رعایت حفظ حقوق شرکت نوآور و فن‌آور و همچنین حفظ مالکیت معنوی محصولاتی است که این افراد تولید می‌کنند. بحث دیگر این است که وقتی در شرکت‌های نوآور مهندسینی استخدام و به فعالیت مشغول می‌شوند و محصولی را تولید می‌کنند، چگونه می‌توان بحث حقوق مالکیت معنوی آن‌ها را تعیین کرد؛ لذا در جهاددانشگاهی چند سالی بر روی این موضوع کار و بر همین اساس آیین‌نامه‌ای را تدوین کردیم اما در اجرای آن با مشکل مواجه شدیم؛ چراکه تعیین این حقوق خیلی آسان نیست.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در زمینه مالکیت معنوی، حقوق محقق است، اما مسئله بعدی این است که مدیران ما در کار‌های بزرگ معتقدند اگر در اجرای پروژه‌های بزرگ نتوانیم مسئولین را قانع کنیم، خیلی نمی‌توانیم در تحقق پروژه و به ثمر نشستن آن موفق باشیم، لذا قانع شدن مسئولان برای حمایت و حرکت پروژه‌ها بحث بسیار مهمی است. به همین دلیل تحقق یک پروژه و حمایت از آن نیازمند یک کار تیمی عظیم است که هر کدام از افراد از محقق گرفته تا شرکت و در نهایت مسئولان در آن نقش مهم و اثرگذاری دارند.

طیبی تصریح کرد: با توجه به این مسائل دوستان در اداره مالکیت معنوی نقش بسیار مهمی دارند، چراکه در زمان ارزیابی پروژه‌ها باید همه جوانب امر به خوبی دیده شود تا آن کار بتواند به خوبی پیاده‌سازی شود و شکوفایی که همگی انتظار آن را داریم به درستی محقق شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان ثبت املاک و اسناد کشور، گفت: امروز به عنوان مجموعه‌ای که توان علمی و فناورانه خوبی به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دارد خوشحالیم که تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا می‌کنیم. بخش اعظمی از این همکاری حمایت از مالکیت فکری و معنوی برای حرکت بهتر و تقویت این عرصه است.


بیشتر ببینید:

امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور


رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در کنار این مهم، فعالیت‌های آموزشی و ارتقای عملکرد سازمان ثبت املاک و اسناد کشور به‌ویژه باتوجه به سرعت تغییر فناوری‌ها طی این قرارداد امضا خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دو سازمان خدمت بزرگی را در بحث تحقق مالکیت معنوی که منجر به تحقق اقتصاد دانش بنیان و شعار سال خواهد شد دست پیدا کنیم.

بنابر این گزارش، موضوع این تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در زمینه‌های پژوهشی و فناوری، آموزش و کارآفرینی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای اشتغال و کارآفرینی، امور فرهنگی، خدمات مشاوره‌ای و تخصصی به منظور طراحی، اجرا و نظارت و پایش پروژه‌های سازمانی و ارتقای ساختار‌های سازمانی با بکارگیری امکانات، تسهیلات و خدمات طرفین است که نظر به اهمیت و ضرورت توسعه منابع انسانی، ارتقای سطح دانش، مهارت و همچنین به منظور افزایش بهره‌وری مدیران و کارکنان، با عنایت به توان آموزشی جهاددانشگاهی، فی‌مابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جهاددانشگاهی منعقد شد.

متن سند تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

انتهای پیام
captcha