برگزاری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در استان یزد
کد خبر: 4054842
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

برگزاری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در استان یزد

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» با مشارکت 200 گروه جهادی در سطح استان خبر داد.

برگزاری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع کمالی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» اظهار کرد: جنگ ترکیبی و نرم دشمن از طریق استفاده از رسانه صورت می‌گیرد و لذا دشمن بر باورها و اعتقادات مردم  کار می‌کند.

وی نقش رسانه‌ها در این زمینه را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهم و اثرگذاری در عرصه‌های مختلف مقابله با جنگ نرم دشمن و جهاد تبیین دارند و طبق فرموده رهبر انقلاب در جنگ نرم آنچه نیاز و ضروری است اینکه منفعل نباشیم و شناخت نقشه‌های دشمن و بی اثر کردن آن باید مدنظر باشد.

زارع کمالی ادامه داد: آنچه امروز دشمن به دنبال آن است، ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است و یکی از اقدامات اصحاب رسانه که می‌تواند تأثیرگذار باشد، شناخت نقاط قوت و تبیین آنها برای مردم است. 

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی گفت: این رزمایش از روز شنبه، 17 اردیبهشت ماه آغاز و به مدت 10 روز با مشارکت 200 گروه جهادگر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ورود گروه‌های بسیج همواره براساس نیاز جامعه انجام می‌شود، تصریح کرد: زمانی بحث نیاز جامعه دفاع از درون کشور در برابر فتنه‌های تجزیه طلبان و براندازان بود، زمانی جهاد برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی و در مقطعی خارج از مرزها و دفاع از حرم در برابر گروه‌های ساخته دست استکبار جهانی، زمانی نیاز به جهاد در عرصه علم و دانش به ویژه در جریان کرونا و امروز یکی از ابعاد جهاد بحث خدمت رسانی بی مزد و منت در راستای محرومیت‌زدایی در قالب گروه‌های جهادی است.

زارع کمالی با اشاره به آبگرفتگی و سیلاب اخیر در استان گفت: اولین گروه برای امدادرسانی و قبل از حضور دستگاه های اجرایی و امدادی، گروه‌های جهادی بسیج بودند و تا امروز نیز پای کار ایستاده و به آسیب دیدگان این سیلاب خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت های بسیج سازندگی سازماندهی و هدایت جوانان است که بیش از 900 گروه جهادی در استان فعالیت دارند و در سالروز تشکیل بسیج سازندگی و در رزمایش جهادگران فاطمی بیش از 200 گروه جهادی ارائه خدمات خواهند داد. 

زارع کمالی طرح جامع محرومیت زدایی، تأمین آب برای  58 روستای استان، ساخت 100 مسکن برای محرومان را از دیگر اقدامات دانست و انعکاس اخبار در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن را خواستار شد.

سرهنگ مجید صادقی، مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد نیز گفت: رزمایش جهادگران فاطمی، رأس ساعت 9 صبح روز شنبه، 17 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و 10 روز  در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: در قالب این رزمایش بسته ای کامل از خدماتی که بسیج در طول سال دارد و در قالب 20 قشر مختلف به جامعه هدف محرومان ارائه خواهد داد.

صادقی با اشاره به ابتکار استان یزد در این طرح گفت: برای اولین بار از روز چهارشنبه الی جمعه هفته آینده، قرارگاه استانی در شهر خاتم راه اندازی و اقدامات محرومیت‌زدایی در این شهرستان با هدف تمرین قرارگاهی گروه‌های جهادی با حضور 300 نفر  ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha