واکنش جهاد اسلامی به تخریب خانه‌های فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4055284
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

واکنش جهاد اسلامی به تخریب خانه‌های فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

جنبش جهاد اسلامی ضمن محکومیت تخریب منزل خانواده جرادات در شهرک سیله الحارثیه در جنین، این اقدام را بیانگر سردرگمی و شکست امنیتی دشمن صهیونیستی توصیف کرد؛ سازمان ملل نیز خواهان توقف تخریب منازل فلسطینیان شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری در بیانیه‌ای تصریح کرد: هدف قرار دادن خانه‌های فلسطینیان، جنایتی است که اوج سردرگمی و شکست امنیتی دشمن را می‌رساند و تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر هیبت درهم‌شکسته دشمن در برابر مقاومت است.

عزالدین اشاره کرد: این جنایت جدید در راستای سیاست‌های دشمن صهیونیستی برای مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان صورت گرفت و اوج وحشی‌گری این رژیم را به نمایش گذاشت، این یک تروریسم دولتی سازمان‌دهی شده است که حتماً باید محاکمه و مجازات شود.

وی عنوان کرد: اصرار دشمن صهیونیستی بر هدف قرار دادن فلسطینیان هرگز موجب تضعیف عزم و اراده آنان نخواهد شد، بلکه آنان را به ادامه راه مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران مصمم‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز، شنبه خانه اسیر عمر جرادات را در شهرک سیله الحارثیه در غرب جنین منفجر کردند.

سازمان ملل خواهان توقف تخریب منازل فلسطینان شد

تور وینسلند هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه نیز از رژیم صهیونیستی خواست به تخریب خانه‌های فلسطینیان در اراضی اشغالی پایان دهد.

از سوی دیگر، لین هاستینگز، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز نسبت به آواره شدن شمار زیادی از فلسطینیان به سبب عملیات‌های تخریب رژیم صهیونیستی که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌الملل است، ابراز نگرانی کرد و گفت: جامعه فلسطین با خطر کوچ اجباری مواجه است.

هاستینگز بار دیگر خواسته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل که گفته بود رژیم صهیونیستی باید تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان را با استناد به قوانین بین‌الملل متوقف کند، مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام
captcha