واحد قرآن و عترت ادارات کل ارشاد به معاونت ارتقا یابد
کد خبر: 4055937
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

واحد قرآن و عترت ادارات کل ارشاد به معاونت ارتقا یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در فعالیت‌های قرآنی رویکرد جدی و اساسی دارد گفت: قرآن و عترت در ادارات کل استان‌ها به معاونت ارتقا یافته و اعتبارات مالی ویژه به آن اختصاص یابد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ارشاد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست مدیران کل استان‌ها با وزیر و معاونان وزارت ارشاد اظهار کرد: دولت سیزدهم در فعالیت‌های قرآنی رویکرد جدی و اساسی دارد و نهاد در استان یزد نیز تمرکز فعالیت‌ها بر این حوزه خواهد بود.

عابدی با اشاره به اینکه قرآن و عترت در ادارات کل استان‌ها باید به معاونت ارتقا یافته و اعتبارات مالی ویژه به آن اختصاص یابد گفت: فعالیت مؤسسات قرآنی در دوران کرونا اجباراً کاهش پیدا کرد و باید از آنها حمایت کرد تا به دوران اوج خود برگردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: رشد بی‌اندازه روزنامه‌های سراسری که عموماً با حداقل تیراژ و کمترین صفحه چاپ می‌شوند، فضای مطبوعات را با افت کیفی مواجه کرده و انگیزه‌بخشی از آنها دریافت آگهی‌های دولتی است و این موضوع در کنار شرایط سخت دریافت آگهی توسط نشریات محلی، باعث بی‌عدالتی نسبت به مطبوعات محلی شده است و لازم است برای تقویت نشریات محلی تدبیری اندیشیده شود.

عابدی بیان کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر علمی و فرهنگی مناطق مختلف می‌تواند در جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی هر منطقه مؤثر باشد و الگوسازی کند و ما از وزارت ارشاد درخواست حمایت ویژه از این گونه برنامه‌ها داریم.

وی افزود: تمرکز بر فعالیت‌های ترویج کتاب و کتابخوانی می‌تواند در ارشاد تقویت شود و این مستلزم ایجاد ساختاری مستقل در ادارات کل استان‌ها برای امور کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره‌های هنری نباید مختص مرکز استان باشد و عدالت حکم می‌کند برای شهرستان‌ها و به خصوص مناطق محروم هم برنامه‌هایی با هدف کشف استعدادهای هنری درنظر گرفته شود و وزارت ارشاد از آنها حمایت کند.

عابدی بیان کرد: نسل جوانی از علاقه‌مندان به فیلمسازی با نگاه ارزشی و انقلابی مرحله رویش خود را می‌گذراند و تقویت انجمن سینمای جوانان به لحاظ مادی و محتوایی با هدف حمایت از فیلمسازان مستعد شهرستانی می‌تواند این نسل را بالنده کند.

وی افزود: اخذ مالیات از مؤسسات فرهنگی و هنری و قرآنی آن هم در شرایط فعلی اقتصادی انگیزه فعالیت را مجموعه‌های مردمی می‌گیرد و تقاضا داریم معافیت مالیاتی آنها توسط وزارتخانه پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha