یزد «زیر سایه خورشید» می‌رود
کد خبر: 4061199
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

یزد «زیر سایه خورشید» می‌رود

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اعلام برنامه‌های دهه کرامت از برگزاری پانزدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در این استان با حضور خدام رضوی خبر داد.

یزد زیر سایه خورشید می‌رودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، 10 خردادماه در نشست خبری ستاد پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد،  ترویج فرهنگ رضوی و معطر کردن جامعه به معنویت را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین  اهداف برگزاری این جشنواره و حضور خادمان رضوی در استان، ترویج فرهنگ زیارت از راه دور این امام همام است.

وی یزد را از استان‌های پیشتاز این جریان برشمرد و ادامه داد: در واقع جشنواره امسال علاوه بر برکات معنوی، یک رزمایش فرهنگی برای مبارزه با جریان تحریف و جریاناتی است که می‌خواهد به نوعی دین اسلام را مخدوش کند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد در دهه کرامت گفت: گستره اقدامات این دهه شامل همه اقشار و سنین خواهد بود و لذا تمام لایه‌های جامعه درگیر این حرکت بزرگ فرهنگی می‌شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه پرچم امام رضا(ع) با شعار «بوی پیراهن یوسف» در استان حمل می‌شود گفت: با توجه به اینکه هر استانی به عنوان صحنی از حرم امام رضا(ع) تعریف شده است، پیشنهاد معرفی یزد به عنوان صحن دارالعباده حرم رضوی مطرح شد.

سیدمحمد نجم‌الهدی، دبیر پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت استان در سال جاری با مشارکت بیش از هزار نفر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت در سطح استان ادامه داد: خدام رضوی در ۱۱ شهرستان و ۱۷ شهر و ۴۲ روستای استان حضور خواهند یافت.

نجم‌الهدی با اشاره به تدوین تاکنون ۲۶۳ برنامه در این دهه از برگزاری جشن‌های بزرگ رضوی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این جشن در مرکز استان، پنجشنبه، 19 خردادماه در آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع)‌ و با حضور خدام حرم رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha