1680 زائر یزدی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
کد خبر: 4061470
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

1680 زائر یزدی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان یزد از اعزام 1680 نفر از استان یزد به حج تمتع امسال خبر داد و گفت: اولین پرواز زائران از فرودگاه شهید صدوقی در تاریخ پنجم تیرماه انجام می‌شود.

علی اصغر شریفی، حج و زیارت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اصغر شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد، امروز، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال پس از محدودیت‌های کرونایی اعزام زوار ایرانی به حج تمتع انجام خواهد شد و از استان یزد 14 کاروان با 1680 زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 930 نفر زن و 750 نفر مرد هستند و جوان‌ترین زائر متولد سال 1384 است گفت: پروازهای حجاج استان یزد در روزهای 5، 6 و 7 تیرماه امسال از فرودگاه شهید صدوقی انجام خواهد شد.

شریفی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی سفر حج امسال از سوی کشور عربستان بیان کرد: بر این اساس افرادی که بیش از 65 سال داشته باشند، نمی‌توانند در سفر حج امسال شرکت کنند، و تزریق دو دُز واکسن سینوفارم یا استرازنکا و همچنین انجام تست PCR قبل از اعزام از دیگر شرایط اعلام شده است.

وی بیان کرد: در حج امسال چهار پزشک همراه کاروان‌های زائران استان اعزام خواهند شد و در مجموع 62 نفر عوامل اجرایی در کاروان‌ها هستند.

مدیر حج و زیارت استان یزد با اشاره به اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: اعزام زائران پس از کرونا، از 27 آذرماه 1400 در قالب کاروان 150 نفره آغاز شد که اعزام ها تا پایان سال گذشته به بیش از 2400 نفر رسید.

شریفی با اشاره به ثبت نام 1830 نفر در قالب 45 گروه به عتبات در سال جاری گفت: افراد ثبت نام شده در روزهای آتی به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha