رویدادهای فرهنگی متناسب با نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود
کد خبر: 4061503
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

رویدادهای فرهنگی متناسب با نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد از برگزاری برنامه‌های جانبی و رویدادهای فرهنگی در قالب «شب‌های فرهنگی یزد» متناسب با هر نمایشگاهی در این استان خبر داد.

احمد قافی، نمایشگاه های یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد قافی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه یزد، امروز، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران استان یزد، هدف از نامگذاری روز صنعت نمایشگاهی را، شناسایی این صنعت به مردم و جهانیان و تبیین جایگاه آن برشمرد و اظهار کرد: نمایشگاه‌ها نقش مهم و مؤثری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر استان دارند.

وی ادامه داد: توسعه مستلزم معرفی هر بخش و حوزه‌ای با حضور در نمایشگاه‌ها است و خوشبختانه اکنون با توجه به نگاه ویژه مسئولان به این نمایشگاه، اقدامات مؤثر توسعه‌ای رقم خواهد خورد و لذا با این نگاه، توسعه نمایشگاه یکی از پروژه‌های مهم در استان محسوب شده و ان شاءالله به زودی آغاز این طرح را خواهیم داشت.

قافی با اشاره به اجرای طرح جامع نمایشگاه یزد در مدت زمان هشت ساله، ایجاد ۱۲ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی با اجرای سه سالن، ساخت سالن انباری برای ارائه خدمات مورد نیاز غرفه‌داران و ایجاد فضاهای خدماتی برای مراجعان و حتی کودکان را از اقدامات پیش بینی شده در فاز اول دانست و گفت: در نمایشگاه یک محور فضای سبز با ایجاد فضاهایی شامل پیاده‌وری، دوچرخه‌سواری و ... در نظر گرفته شده که این طرح اکنون در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها در دو محور تخصصی با حضور شرکت‌های تولید کننده و خدمات‌رسان و عمومی برای رفع نیازهای مردم و تعادل قیمت‌ها در بازار برگزار می‌شود، از پیش بینی برگزاری بیش از 35 رویداد نمایشگاهی در سال جاری خبر داد.

قافی با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: در سال جاری دو نمایشگاه برگزار شده که نمایشگاه صنایع دستی ۳۵ هزار بازدید کننده و نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی بیش از 18 هزار بازدیدکننده داشت.

مدیرعامل نمایشگاه‌های استان یزد با اشاره به ضعف در زیرساخت‌ها بویژه در بخش هواپیمایی گفت: متأسفانه ظرفیت‌ها برای بخش بین المللی نمایشگاه آماده نیست و در واقع در این زمینه مباحثی از جمله صنعت هواپیمایی مطرح می‌شود که جوابگوی بین المللی بودن را ندارد.

قافی با اشاره به برگزاری برنامه های جانبی پیش بینی شده متناسب با هر نمایشگاهی گفت: رویدادها و برنامه‌های فرهنگی با عنوان «شب‌های فرهنگی یزد» در حاشیه هر نمایشگاهی برگزار می‌شود و عموم مردم می توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha