کنگره بین‌المللی شعر «مباهله» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4064944
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

کنگره بین‌المللی شعر «مباهله» در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر احیای سنت غدیر تا مباهله، از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به این مناسبت خبر داد و گفت: امسال کنگره بین‌المللی شعر مباهله به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدحجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: واقعه غدیر در واقع منحصر به 18 ذی‌الحجه نیست بلکه سه روز به طول انجامید و شاید فلسفه بسیاری از سنت‌های حسنه نظیر اطعام غدیر و … نیز به سه روز 18 الی 20 ذی‌الحجه بر می‌گردد.

وی با تأکید بر احیای سنت غدیر تا مباهله گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده بین اعیاد غدیر خم و مباهله که دو عید بزرگ مسلمانان است را احیا کنیم و برنامه‌های عید غدیر تا روز مباهله استمرار داشته باشد چرا که اعتقاد داریم همان اندازه که در حزن اهل‌ بیت(ع) اندوهگین هستیم همان مقدار نیز باید در شادی‌های ائمه(ع) شاد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در یزد با غروب روز عید غدیر، حسینیه‌ها و تکایا مشکی‌پوش محرم می‌شود اظهار کرد:  شعله عید غدیر تا عید مباهله باید تداوم داشته باشد و لذا با اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم این ایام متناسب با فرهنگ یزد گرامی داشته شود.

وی از برگزاری کنگره شعر «مباهله» در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این رویداد بزرگ با همکاری دیگر دستگاه‌ها به صورت بین‌المللی در یزد برگزار می‌شود.

نجیمی در پایان بیان کرد: در این جشنواره، پرداختن به موضوع مباهله به عنوان سند حقانیت شیعه که مهر تأییدی بر جایگاه والای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در درک و شناخت اسلام راستین است به عنوان یکی از مضامین مورد نیاز مداحان عزیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha