نیازی به تشریفات در مجالس اهل بیت(ع) نیست
کد خبر: 4069854
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

نیازی به تشریفات در مجالس اهل بیت(ع) نیست

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: گاهی یک روضه زندگی انسان را متحول می‌کند و در مجالس اهل بیت(ع) نیازی به تشریفات نیست و هر چه می‌توانیم باید به مجالس زینت بدهیم نباید منتظر باشیم دیگران کار را انجام بدهند هر کاری که از دستمان می‌آید باید در دستگاه امام حسین(ع) انجام بدهیم.

طاهر غفاری قره باغ استاد اخلاق حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدطاهر غفاری قره‌باغی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم ۱۹ تیر در جمع رؤسای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که باید قدر عمری که در مسیر خدمت به اهل بیت(ع) صرف می‌شود را بدانیم، اظهار کرد: انسان‌های هوشیار و زیرک کسانی هستند که از فرصت‌های به دست آمده درست استفاده کنند و این که ما را در جامعه با امام حسین(ع) بشناسند نعمت بسیار بزرگی است.

وی افزود: بهای هر خدمتی که منصوب به دستگاه امام حسین(ع) و همراه با اخلاص باشد، بهشت است و امروز در عصر حاضر خاصیت هیئت زنده نگه داشتن دین است و در مقابل این همه تریبون‌های مسموم در برابر اسلام، هیئت باید علَم اهل بیت(ع) را بلند نگه دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: هر چه قدر زمان می‌گذرد اهمیت هیئت‌های سالم صد چندان می‌شود و جوان‌هایی وجود دارند که در هیئات مذهبی راه را پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: گاهی یک روضه زندگی انسان را متحول می‌کند و در مجالس اهل بیت(ع) نیازی به تشریفات نیست و هر چه می‌توانیم باید به مجالس زینت بدهیم نباید منتظر باشیم دیگران کار را انجام بدهند هر کاری که از دستمان می‌آید باید در دستگاه امام حسین(ع) انجام بدهیم.

حجت‌الاسلام قره‌باغی با تاکید بر این که هیئت محل تربیت انسان‌هاست، گفت: کسی که در مجلس اهل بیت(ع) صادقانه و مخلصانه تلاش کند خود و خانواده‌اش هم بیمه است و زیر لوای سیدالشهدا(ع) باید همه اختلافات را باید کنار بگذاریم و خود را به اهل بیت(ع) بسپاریم.

وی اضافه کرد: وفاداری به اهل بیت(ع) و حضرات معصومین و بلند نگه داشتن علم هیئت سیدالشهدا(ع)، تمامی هزینه‌هایی که دشمن برای به زمین زدن دین به کار گرفته است را نقش بر آب خواهد کرد، امروز زمان دفع جوان و نوجوان از دستگاه امام حسین(ع) نیست و باید روح رحمت اهل بیت(ع) در مجالس اباعبدالله(ع) نمود پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اين که مجلس روضه و هیئت قسمتی از حرم امام حسین علیه‌السلام است، افزود: خداوند به ما فرصتی داده است تا خدمتی در آستان حضرات معصومین بکنیم و باید تمام قدرت ما برلی حفظ و تقویت عزت مجالس اهل بیت(ع) باشد و با هزینه کردن از آبروی خود، هر کسی که با حضورش می‌تواند به مجلس رونق بدهد، را  جذب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی مجالس اهل بیت(ع) از علما و روحانیون، گفت: باید با حضور روحانیون و علما مباحث اصلی در مجالس اهل بیت(ع) طرح شود و اساس و یقینیات دین به جوانان رسانده شود و ما حق نداریم فرصت به وجود آمده در مجالس سیدالشهدا را بدون محتوا، تلف کنیم.

حجت‌الاسلام قره‌باغی با بیان که باید فرصت مجالس اهل بیت(ع) را غنیمت بشماریم، افزود: همه خادم کوچک امام حسین(ع) هستیم و باید با اخلاق و ادب دیگران را جذب اهل بیت(ع) کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمات روضه و هیئات مذهبی در طول هفته تصریح کرد: ایام محرم باید یک مبدأ برای شروع  باشد و روضه‌های خانگی و هفتگی را در طول سال و هفته‌ای یک روز با محتواهای غنی و با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان رونق بدهیم که در این صورت نقشه‌های استکبار با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha