آخرین وضعیت سیل استهبان / ۱۷ کشته تاکنون
کد خبر: 4072642
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

آخرین وضعیت سیل استهبان / ۱۷ کشته تاکنون

در پی وقوع سیل ناگهانی در حاشیه رودخانه رودبال در استهبان، تاکنون خبر فوت 17 نفر بر اثر این سیل تأیید شده است.

سیل استهبان به گزارش ایکنا از فارس، سیل ناگهانی در حاشیه رودخانه رودبال در استهبان عصر دیروز، 31 تیرماه اهالی این دیار را غافلگیر کرد. وقوع این سیل ناگهانی آن هم در روز تعطیل که مردم برای تفریح به مناطق خوش آب و هوا و کنار رودخانه‌ها می‌روند، باعث شد تعدادی کشته و مصدوم و حتی مفقود بر جای بماند.

در این راستا محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس از اعزام اکیپ‌های امداد و نجات و ارزیاب دستگاه‌های مختلف و گسیل تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی خبر داد.

خلیل عبداللهی، مدیرکل بحران استانداری فارس هم از افزایش تعداد قربانیان و خسارت‌های مالی خبر داد و گفت: به محض وقوع این حادثه طبیعی، فرماندار، بخشدار و نیروهای امدادی برای بررسی جزئیات ماجرا به محل حادثه اعزام شدند.

وی با تصریح اینکه بر اثر این سیلاب ۵۵ نفر دچار حادثه شدند که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند، گفت: ۱۵ خودرو نیز دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد.

یوسف کارگر، فرماندار استهبان هم در تشریح آخرین وضعیت سیل این شهرستان گفت: با توجه به تلاش گروه‌های امدادی مختلف پس از وقوع سیلاب از روز گذشته تاکنون در حال حاضر تعداد جان باختگان به ۱۷ نفر رسیده و همچنان ۶ نفر مفقود هستند. از اجساد کشف شده، هویت ۱۳ نفر مشخص و جستجوها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم از آماده باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی منطقه شرق استان فارس  شیراز خبر داد و گفت: درپی گزارش‌های مردمی مبنی بر غرق شدگی چند هم استانی که برای تفرج به کنار رودخانه رفته بودند، ۹ دستگاه آمبولانس از شهرستان‌های استهبان، ایج و داراب به منطقه اعزام شدند.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز هم از اعزام تیم‌های عملیاتی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در پی بارش‌های شدید اخیر در شهرستان استهبان استان فارس  و وقوع سیل در این منطقه، پیرو درخواست مسئولان محلی این شهرستان و مدیریت بحران استانداری فارس، سه گروه از نیروهای تیم تخصصی غواصی و کوهستان به سرعت تجهیز شده و راهی شهرستان استهبان شدند.

وی تصریح کرد: ۱۴ آتش‌نشان متخصص در تیم‌های غواصی و کوهستان سازمان آتش‌نشانی شیراز به صورت سه تیم به همراه سه خودرو و تجهیزات ویژه نجات به شهرستان استهبان اعزام شدند.

 اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha