8 کودک در میان جان‌باختگان سیل استهبان / 2 مفقودی هم کودک هستند
کد خبر: 4072792
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

8 کودک در میان جان‌باختگان سیل استهبان / 2 مفقودی هم کودک هستند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به جان باختن 21 نفر و مفقود شدن 2 نفر در سیل روز گذشته در استهبان گفت: از 21 نفر جان باختگان، 8 نفر کودک بودند و همچنین 2 نفر مفقودی هم دو کودک یک و سه سال هستند.

عملیات امداد و نجات، سیل استهبان مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح آخرین وضعیت جست‌وجوها در منطقه سیل‌زده استهبان پرداخت و گفت: شمار جان باختگان تاکنون 21 نفر و شمار مفقودین هم 2 نفر است.

وی با بیان اینکه در ساعات گذشته بارندگی در منطقه بالادست سرچشمه رودخانه شروع شد که منجر به تعطیل شدن جست‌وجو شد، اما هم اکنون باز هم جست‌وجو آغاز شده است، افزود: از 21 جان باخته این حادثه 8 نفر کودک بودند و 2 نفر مفقودی هم دو کودک یک ساله و سه ساله هستند.

خوبیار اظهار کرد: متأسفانه اکنون کار جست‌وجو بسیار سخت شده است زیرا هرچقدر وزن افراد کمتر باشد، آب بیشتر آنان را با خود می‌‍برد و امکان دارد به پشت سد رفته باشند که اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، شرایط بسیار دشوار می‌شود و برای آوردن آن‌ها باید نیروهای غواص آتش‌نشان وارد عمل شوند که آن هم یک پروسه زمان‌بر است لذا امیدواریم که چنین اتفاقی نیفتد و بتوانیم به موقع آن‌ها را پیدا کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه تا دقایقی دیگر وزیر کشور وارد استهبان خواهد شد، گفت: پیگیری و جست‌وجوی نیروهای امدادی تا پیدا شدن مفقودین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha