آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به سانحه‌دیدگان سیل استهبان
کد خبر: 4072826
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به سانحه‌دیدگان سیل استهبان

در پی وقوع سیلاب در منطقه رودبال استهبان و تشکیل کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان‌های مناطق شرق فارس به حالت آماده‌باش درآمد و سه بیمارستان در شهرستان‌های استهبان، داراب و نی‌ریز به سانحه دیدگان این سیل خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند.

خدمت‌رسانی به سانحه‌دیدگان سیل استهبانبه گزارش ایکنا از فارس، در پی وقوع سیلاب در منطقه رودبال استهبان و تشکیل کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان‌های مناطق شرق فارس به حالت آماده‌باش درآمد.

با دستور کمیته بحران مبنی بر فعال شدن فرآیندهای امدادی در منطقه و اعزام آمبولانس‌های اورژانس برای انتقال مصدومان حادثه، بیمارستان‌های حضرت امام خمینی(ره) استهبان، شهدای سلامت نی‌ریز و حضرت امام حسن مجتبی(ع) داراب به حالت آماده باش درآمده و روند خدمت‌رسانی به سانحه‌دیدگان این حادثه از روز گذشته، 31 تیرماه تا‌کنون ادامه دارد.

مائده مطوس، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان با بیان اینکه روز گذشته در پی وقوع این حادثه و اطلاع مرکز EOC دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تیم مدیریت بحران بیمارستان تشکیل جلسه داد، گفت: با تصمیم‌گیری‌های انجام شده، به سرعت ۲۰ تخت به بخش اورژانس بیمارستان افزوده شده و کپسول و گیج اکسیژن، مانیتور علائم حیاتی و دیگر تجهیزات مورد نیاز نیز به این بخش انتقال یافت. بخش پشتیبان اورژانس با تعداد ۱۰ عدد تخت در نظر گرفته شده و در مجموع تعداد ۵۰ تخت جهت ارائه خدمت به مصدومین احتمالی آماده گشت.

وی با اشاره به قرار گرفتن ۱۰ تخت برانکارد در درب ورودی بیمارستان برای پذیرش مصدومان احتمالی، از تلاش برای مدیریت ازدحام بیماران و کادر درمان بیمارستان به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در روز گذشته یاد کرد.

مطوس ضمن اعلام فراخوان تمامی نیروهای ستاد بحران بیمارستان در حیطه‌های مختلف، افزود: همچنین نیروهای نوبت کاری عصر بیمارستان نیز پس از پایان زمان کار، برای خدمت‌رسانی به مصدومان بیمارستان را ترک نکردند. با پیگیری‌های صورت گرفته استوک بانک خون بیمارستان از نظر وجود کلیه گروه‌های خونی به تعداد کافی تکمیل شد و سرم و داروهای لازم با حمایت معاونت درمان و معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شد.

به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان با اعلام آماده‌باش به متخصصین بیمارستان، کلیه متخصصین به خصوص متخصصین طب اورژانس، زنان، داخلی، اطفال و جراح عمومی و قلب که احتمال نیاز بیماران به این حوزه‌ها بیشتر ارزیابی می‌شد، در بخش اورژانس بیمارستان حضور یافتند.

وی همچنین از اعزام هفت مصدوم به این بیمارستان طی روز گذشته تاکنون خبر داد که یک نفر از مصدومان به دلیل وخامت شرایط جسمی هم‌اکنون در بخش ICU بیمارستان بستری بوده، یک نفر در حال مداوا در بخش CCU و ۳ نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مطوس ادامه داد: همچنین با توجه به نیاز دو تن از مصدومان به جراحی مغز و اعصاب، بیماران به بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی با ۱۰۱ تخت فعال دارای بخش‌های بستری، زایشگاه، ICU، CCU، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، داخلی، اتاق عمل، همچنین آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است، گفت: در این بیمارستان متخصص زنان و زایمان، طب اورژانس، اطفال، پاتولوژی، رادیولوژی، چشم پزشک، گوش و حلق و بینی، داخلی، جراح عمومی و جراح کلیه و مجاری ادراری، روانپزشک، متخصص پوست و مو و متخصص قلب و عروق در کنار دیگر اعضای تیم درمانی و اداری، به مردم شهرستان ارائه خدمت می کنند.

پیمان امیدواری، سرپرست بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهدای سلامت نی‌ریز نیز با تصریح اینکه در این مرکز درمانی پزشکان متخصص پایه، جراح عمومی و متخصصانی در حوزه‌های مختلف مشغول به خدمت هستند، گفت: در زمان حادثه، متخصصان حوزه‌های مرتبط در بیمارستان حضور داشته و با اعلام بحران، بیمارستان به حالت آماده‌باش درآمده و ضمن آماده‌سازی سرویس‌های مختلف پزشکی، حضور نیروهای مازاد برای خدمت رسانی به سانحه دیدگان پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به مدیریت وضعیت بیماران در بخش اورژانس بیمارستان با هدف پذیرش سانحه‌دیدگان این حادثه، از پیش بینی تخت، برانکارد و تجهیزات کافی در این زمینه خبر داد.

 

امیدواری، برقراری ارتباط با بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) استهبان در راستای مدیریت صحیح روند پذیرش و اعزام بیماران را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد و گفت: تاکنون دو مصدوم حادثه برای دریافت خدمات تخصصی از بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) استهبان به این بیمارستان اعزام و بستری شده‌اند که حال عمومی آنان پایدار است.

سجاد رضایی، رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب هم گفت: در ابتدای این حادثه، سامانه هشدار سریع بیمارستان فعال شد و ضمن بررسی شدت حادثه و پیش‌بینی حوادث احتمالی، سامانه فرماندهی این حادثه در بیمارستان فعال و وضعیت آماده‌باش اعلام شد.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فراخوان بیمارستان برای حضور نیروها، مدیریت تخت‌های بخش اورژانس بیمارستان و افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران احتمالی را از دیگر اقدامات ابتدایی در این مرکز درمانی اعلام کرد.

رضایی با بیان اینکه جلسه ستاد بحران با حضور تیم شبکه بهداشت و درمان و تیم مدیریت بحران بیمارستان در اتاق فرماندهی بحران تشکیل شد، ادامه داد: همچنین وضعیت دارویی، وضعیت آب، غذا و سوخت موردنیاز برای تامین انرژی بیمارستان پایش شده و آمادگی لازم در این موارد ایجاد شد.

رئیس بیمارستان حضرت امام حسن مجتبی(ع) با تصریح اینکه در بیمارستان  امام حسن مجتبی(ع) داراب با ۲۰۰ تخت فعال، تمامی تخصص‌های پزشکی فعالیت دارند، افزود: انتقال سریع بیماران اورژانس به بخش‌های درمانی، لغو شدن تمامی اعمال جراحی غیرضروری روز از زمان اعلام آماده باش، ادغام بخش های جراحی زنان و مردان با اتاق های مجزا، آماده سازی بخش جراحی زنان برای پذیرش مصدومان حادثه با ۳۴ تخت، فراخوان نیروهای آنکال و افزایش تعداد نیروهای اورژانس از ۱۱ نفر به ۲۰ نفر، برنامه ‌ریزی برای تامین نیروی پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه و سونوگرافی، فعال کردن دو واحد رادیولوژی بیمارستان به صورت اورژانس، تامین تمامی داروها و سرم و تجهیزات اورژانس برای بیماران مصدوم، افزایش تعداد نیروهای پشتیبانی، خدماتی و حفاظت فیزیکی دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۴۰ تخت بخش اورژانس بیمارستان برای پذیرش مصدومان احتمالی، اظهار کرد: با اعلام حادثه، به سرعت ستاد بحران در بیمارستان تشکیل شده و ضمن اطلاع به تمامی پزشکان متخصص مقیم و آنکال، بیمارستان به حالت آماده‌باش درآمد.

رئیس بیمارستان حضرت امام حسن مجتبی(ع) داراب از پذیرش چهار مصدوم حادثه در این بیمارستان خبر داد و گفت: یکی از مصدومان مادر بارداری بود که عمل جراحی سزارین برای مادر با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha