برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۷ هزار شهید ترور در ارومیه
کد خبر: 4082119
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۷ هزار شهید ترور در ارومیه

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار شهید ترور و شهدای هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم نیساری، مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام رحیم نیساری، مشاور استاندار آذربایجان‌غربی، در امور ایثارگران، روز گذشته، ۸ شهریور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار شهید ترور و شهدای هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امروز سالگرد ترور شهیدان رجایی و باهنر و یادبود ۱۷ هزار شهید ترور و روز مبارزه با تروریسم جهانی است که باید مردم ما در این مسیر و راستا علیه ترور و تروریسم که سرکرده آن‌ها آمریکای جهانخوار است فریاد انزجار سر دهند.

وی افزود: امیدواریم پای شیطان بزرگ، آمریکا و اذناب آن از منطقه برچیده شود و امت اسلامی با وحدت و یگانگی در کنار هم با آرامش به حیات خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام نیساری بیان کرد: انقلاب اسلامی زمانی متولد شد که جهان بین دو قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود اما هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) راه سومی در مقابل دیدگان امت و ملت‌ها قرار داد که این راه انقلاب اسلامی بود که خیر دنیا و آخرت توسط این حرکت عظیم به مردم معرفی شد. 

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی زمانی تکوین یافت امام خمینی(ره) اولین نفری بود که بیشترین سختی‌ها از جمله توهین، جسارت، دستگیری و تبعید را به جان خرید و فرزندش جزو اولین شهیدان انقلاب بود.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار آرای مردم برای تعیین نوع حکومت که جمهوری اسلامی بود موجب نارضایتی استکبار جهانی شد و دشمن از اولین روزهای پیروزی انقلاب با تحریک احزاب منحل سعی کرد در جای جای ایران ناامنی ایجاد کند که با هوشیاری مردم و لبیکی که به امام راحل گفته بودند در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرده و نقشه‌های شوم آن‌ها را حنثی کردند.

وی گفت: اما استکبار جهانی با تحمیل جنگ هشت ساله ایران توطئه جدیدی به راه انداخت که مردم شجاع و دلیر ایران با دفاع هشت ساله خود اجازه ندادند خاک عزیزمان به دست دشمن بیفتد.

حجت‌الاسلام نیساری عنوان کرد: منافقین که با سیلی مردم ایران در سال ۱۳۶۰ مواجه شدند در صدد اجرایی کردن طرح استکبار جهانی برآمده و نقشه‌های ترور را برنامه‌ریزی کردند که در این راستا بسیاری از خادمان این سرزمین از جمله رئیس‌جمهور، نخست وزیر و... که رقم آن ها به ۱۷ هزار شهید می‌رسد توسط دست نشانده‌های استکبار جهانی به شهادت رسیدند.

وی افزود: پس از اینکه رئیس جمهور نفوذی و منافق اول انقلاب با لباس مبدل از ایران فرار کرد مردم در انتخابات انقلاب شرکت کردند و با بالاترین رای شهید محمدعلی رجایی را به عنوان رئیس دولت انتخاب کردند و دولت شهید باهنر که خود از عالمان متفکر سرزمین ما بود تشکیل یافت.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران اضافه کرد: در آن زمان جریان‌های انحرافی تلاش می‌کردند جریان‌ انقلابی را به نفع خود مصادره و از این فرصت سوءاستفاده کنند و علمای انقلاب اسلامی با مظلومیت تمام در مقابل آن‌ها ایستاده و ندای انقلاب را به گوش جهانیان رساندند و حتی از جان خود نیز در این راه گذشتند که در این راستا حدود چهار هزار شهید روحانی جان خود را تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: ارزشی که امام به شهید رجایی و باهنر قائل بود به خاطر مردمی بودن آن‌ها است و آن دولت ساده مخلص و مطیع حضرت امام خمینی(ره) بود که در نهایت مظلومیت توسط منافقان به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام نیساری اظهار کرد: دولت کنونی عنوان دولت انقلابی و مردمی را دارد و مردمی بودن رئیس‌جمهور کنونی یادآور مردمی بودن دولت رجایی است.

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار با تدابیر دولت‌مردان با قطعی برق کمتری نسبت به گذشته مواجه بودیم و طرح‌های خدماتی دیگر و بسیار ارزنده‌ای توسط دولت کنونی در حال اجرا است تا مشکلات مردم مرتفع شود.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران تصریح کرد: نباید تحت تأثیر القائات دشمن همراهی و خدمت‌های دولت سیزدهم را نادیده بگیریم، مقام معظم رهبری فرمودند: «امیدواری را در ذهن مردم احیا کنید»، نگاه به عملکرد یک ساله دولت زمینه‌ساز امیدواری مردم است و مقام معظم رهبری فرمودند: «جهاد تبیین داشته باشید»، پس باید فعالیت‌هایی که در دولت و انقلاب انجام شده و می‌شود را بیان کرده تا ذهن‌ها را آماده قضاوت صحیح کنیم تا در مقابل خون شهدا شرمنده نشویم.

انتهای پیام
captcha