نشست کنشگران فرهنگی و قرآنی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4082183
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

نشست کنشگران فرهنگی و قرآنی در کرمان برگزار شد

نشست کنشگران فرهنگی و قرآنی با موضوع گفتمان و تربیت فرا نسلی امروز، ۹ شهریورماه در سازمان تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

نشست کنشگران فرهنگی و قرآنی در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست کنشگران فرهنگی و قرآنی، با حضور حجت‌الاسلام اخوان، از اساتید مؤسسه فرهنگی تربیتی مصباح‌الهدی، مسئولان هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری، فعالان قرآنی و سمن‌های مختلف با موضوع گفتمان و تربیت فرا نسلی، امروز، ۹ شهریورماه در سازمان تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در این نشست با بیان اینکه اطلاعات کاملی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان و دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، گفت: با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن و ضرورت جهاد تبیین برای مقابله با این هجمه‌ها، همکاری و هم‌افزایی برای انجام فعالیت‌های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام یاسر اخوان از اساتید مؤسسه فرهنگی تربیتی مصباح الهدی با بیان اینکه باید اکنون اقدامات فرهنگی خود را آغاز کنیم تا جامعه برای ظهور امام زمان(عج) آماده شود، گفت: برای آمادگی خود تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید قطعات پازل زمینه‌سازی تشکیل حکومت حضرت مهدی(عج) را کنار هم گذاشت و برای آن تلاش کرد، گفت: توجه کنیم که کارهای فرهنگی و قرآنی که انجام می‌دهیم درست است یا باید فعالیت‌های بیشتری را انجام داد و وظایف خود را بشناسیم. چشم‌انداز ما باید تشکیل حکومت ولی‌عصر(عج)‌ باشد و برای این امر خود را آماده کنیم.

حجت‌الاسلام اخوان با برشمردن ویژگی‌های مؤمنان برای فراهم کردن شرایط ظهور گفت: تمام حرکات و رفتار ما بر اساس معیارهای دینی باشد و در صورت داشتن دغدغه‌های اجتماعی در جایگاهی قرار بگیریم که توانایی انجام آن کار را داشته باشیم زیرا باید در هر کاری که هستیم با اخلاص و برای رضایت خداوند کار کنیم و مسئولیت‌پذیر باشیم.

وی با بیان اینکه باید بینش توحیدی خود را تقویت کنیم، افزود: باید سازنده باشیم و نیروسازی کنیم و از تمام امکانات خود به صورت فرا نسلی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام اخوان با بیان اینکه ضرورت دارد نسل آینده را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که مربی باشد، گفت: امام زمان(عج) نیروی فرا نسلی می‌خواهد به همین دلیل باید نسلی تربیت کنیم که علاوه بر اینکه می‌تواند خود را بسازد بتواند نیروهای نسل بعد را نیز تربیت کند.

وی گفت: حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) زمانی شکل می‌گیرد که از درون مردم این پایه‌ها ایجاد شود به همین دلیل مردم باید آمادگی لازم را داشته باشند. در این ارتباط نباید عجله داشت بلکه نسل‌ها باید بگذرد و بخشی از این کار را در طول تاریخ ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha