نشست کنشگران فرهنگی با محوریت مساجد در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4153670
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

نشست کنشگران فرهنگی با محوریت مساجد در اردبیل برگزار شد

نشست کنشگران فرهنگی ویژه بانوان با حضور معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته، در اردبیل برگزار شد.

نشست کنشگران فرهنگیبه گزارش ایکنا به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، در راستای بررسی راهکارهای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و با محوریت بخشی به مساجد در اجرای برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، نشست کنشگران فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، یاسین حسن‌زاده، راهیار بنیاد هدایت و جمعی از بانوان فعال و کنشگر فرهنگی، 17 تیرماه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام غلامی با تأکید بر اجرای گسترده رویداد ملی «محله همدل» در سخنانی اظهار کرد: مساجد به‌عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی، ظرفیت‌های زیادی دارند که متأسفانه نادیده گرفته می‌شوند که باید در تقویت کارکرد اجتماعی مساجد تلاش کرد.

وی ایجاد گسست اجتماعی را هدف دشمن در عصر کنونی بیان کرد و افزود: اجرای رویداد ملی «نشر خوبی‌ها» با هدف تقویت اتحاد و همدلی در ماه محرم و ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامی بر ضرورت روایت خوبی‌ها در جامعه مطرح کرد و گفت: هر مسجد یا طلبه‌ای می‌خواهد برنامه اجرا کند باید برای آن محله یک صفحه اختصاصی در فضای مجازی ایجاد کرده و در راستای نشر خوبی‌ها به روایتگری بپردازد.

وی مسجد را محور و قلب هر محله و جامعه دانست و گفت: مسجد می‌تواند راهنمای مسائل دنیوی و اخروی و محل رشد باشد و مهرواره محله همدل این اتفاق را رقم زده و باعث ایجاد انگیزه در بین افراد فعال فرهنگی می‌شود.

رئیس بنیاد هدایت کشور بر اهمیت مهرواره همدل تأکید کرد و افزود: گفتمان بنیاد هدایت با این مهرواره‌ها در حال نشر است و قله اوج که مسجد مرکز حکمرانی محله را داشته باشد با این مهرواره‌ها رقم می‌خورد.

غلامی ادامه داد: در مهرواره «محله همدل» اطلاعات خوبی نسبت به محله‌ها در استان‌های مختلف احصا شده و مسجد و فعالیت‌های اجتماعی در محله را شناخته و در گام بعدی از همین داشته‌ها استفاده خواهد شد و در کنار این اقدامات، محلات دیگر را هم همراه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تبیین و معرفی مهرواره محله همدل در مناطق مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح است گفت: تداوم مهرواره محله همدل یکی دیگر از رویکردهای ما در این عملیات است؛ اینکه چگونه می‌توان مردم را در میدان پای کار نگه داشته و خرده پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف می‌توان طراحی کرد تا این مدل محله محوری را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha