صدور بیش از ۵٠ هزار گذرنامه ویژه اربعین در قزوین
کد خبر: 4083993
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

صدور بیش از ۵٠ هزار گذرنامه ویژه اربعین در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در حوزه خدمت‌رسانی در موضوع اربعین صدور گذرنامه فردی موقت ویژه اربعین برای بیش از ۵۰ هزار نفر انجام و یا در حال انجام است.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین، در نشست خبری که ۱۶ شهریور در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، گفت: در حوزه خدمت‌رسانی در موضوع اربعین، طرح تمدید گذرنامه‌های فاقد اعتبار و گذرنامه‌های دارای اعتبار کمتر از ۶ ماه از ۵ شهریور آغاز شده است، از این تاریخ تا روز گذشته طبق آخرین آمار ۵۷۴۳ نفر به‌صورت حضوری اقدام به تمدید گذرنامه کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: برای تمدید گذرنامه‌ هر فرد با در نظر گرفتن بالاترین سرعت ممکن ۱۵ دقیقه زمان لازم است، در همین راستا همه همکاران ما بسیج شده‌اند که در کنار سایر مأموریت‌های خود، این مأموریت مهم را نیز انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اعلام تلفنی بارکد پستی به ۶ هزار و ۴۴۱ نفر جهت دریافت گذرنامه از اداره پست از دیگر خدمات همکاران ما در این ایام بوده است، همچنین صدور گذرنامه فردی موقت ویژه اربعین برای بیش از ۵۰ هزار نفر انجام و یا در حال انجام شدن است.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: موکب‌هایی توسط فراجا در شهرهای مهران و کربلا جهت پذیرایی از زائران امام حسین(ع) و همکارانی که در حال خدمت‌رسانی هستند، پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون بیش از یک میلیون نفر از طریق مرزهای گوناگون از کشور برای زیارت اربعین خارج شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵ میلیون نفر برسد.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: همچنین علاوه بر عبور و مرور مردم از مرزها، تردد اتوبوس‌ها، تردد ماشین‌های شخصی و تردد کامیون‌های سنگین جهت جابه‌جایی وسایل موکب‌داران را نیز داریم که این مسئله هم بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha