قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 4091727
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در یزد ایجاد می‌شود

استاندار یزد بر ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در راستای عدالت آموزشی با محوریت شهرستان‌ها و مناطق تأکید کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 21 مهرماه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جاری با تأکید بر تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اظهار کرد: در راستای عدالت آموزشی با محوریت شهرستان‌ها و مناطق؛ اولویت‌ها، نیازها و کمبودها توسط کارگروهی در ادارات احصا و مشخص شود و پس از جمع‌بندی در کارگروه استانی ترکیب و تلفیق صورت گیرد و  بر اساس آن نقش دستگاه‌های مرتبط مشخص و تعیین شود.

وی افزود: آموزش و پرورش مجموعه‌ای وسیع با موضوعات مهم و متکثر است و مشکلات سخت‌افزاری در آن وجود دارد که باید با اولویت‌بندی در نیازها، امکان رفع و رجوع آن در مرور زمان را فراهم کنیم و با تولید منابع پایدار مالی، با آرامش و آسودگی خیال به مباحث محتوایی بپردازیم.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست عدالت تربیتی را یکی از مباحث مورد نیاز روز جامعه دانست و گفت: باید با تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، شکاف آموزشی و تربیتی را با محوریت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان برطرف کنیم.

رحیمی‌نژاد از همت، تلاش و تعهد فکری، دینی و اعتقادی معلمان استان یزد که در سطح کشور سرآمد است تشکر و قدردانی کرد.

کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس، اهمیت حضور امامان جماعت در مدارس، نیاز مدارس به نمازخانه، بازسازی و بهسازی وضوخانه و سرویس بهداشتی، فرش، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزی، برگزاری مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، استفاده از ظرفیت خیران و صاحبان صنایع و معادن در امور آموزشی و تربیتی از مباحث مهم مطرح شده توسط اعضا و سایر مدعوین در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha