نظام برنامه‌ریزی استکبار پیوندهای خانوادگی را مورد حمله قرار داده است
کد خبر: 4094103
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

نظام برنامه‌ریزی استکبار پیوندهای خانوادگی را مورد حمله قرار داده است

مدرس حوزه علمیه قم و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: نظام برنامه‌ریزی استکبار با القا و تبلیغ لذت‌گرایی فردی، پیوندهای خانوادگی را مورد حمله قرار داده و به‌خوبی واقف است که عدم پایبندی به ارزش‌های اخلاقی بعد از خانواده به جامعه سرایت می‌کند.

همتیان استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد همتیان، مدرس حوزه علمیه قم و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، دوم آبان‌ماه، در نشست اخلاق مدرسه علمیه الزهرا شهرستان خلخال اظهار کرد: عواقب گناه، ظلمت و تاریکی بوده و پیشه‌کردن تقوا، عبادت و نور را به ارمغان می‌آورد بنابراین خواهران طلبه باید با طهارت و پاکی نفس خود، الگوی شایسته برای آحاد مردم جامعه باشند.

وی افزود: تبلیغ، تحصیل، تحقیق و تدریس چهار سنگر حیاتی است که یک طلبه باید به آنها توجه ویژه داشته باشد، چراکه طلبه اگر در ابتدای طلبگی به نحو مطلوب درس بخواند، مبلغ، محقق و مدرس خوبی خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، با اشاره به نقش بانوان طلبه در تبلیغ دین، اظهار کرد: یک بانوی طلبه با الگو‌پذیری از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به راحتی می‌تواند در بطن خانواده و اقوام خود تاثیر بگذارد و در نهایت آنها را با احکام دین آشنا کند.

همتیان تصریح کرد: طلبگی واژه‌ای ارزشمند و مقدس است که علم، فهم و راستگویی را در پی دارد و از ثمرات آن تقوی و اجتناب از هوای نفس می‌باشد، بنابراین شرافت طلبگی به دلیل هدایت انسانهاست.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی نهاد خانواده را دچار آسیب کرده است، اظهار کرد: چشم‌انداز دشمن در جنگ نرم به‌طور قطع فروپاشی بنیان خانواده است.

همتیان گفت: قدرت‌های استکبار و سلطه، رسیدن به مقاصد خود را در گرو نابودی بنیان خانواده می‌دانند و از همین‌رو تمام تلاش خود را بر روی تهی‌کردن بنای خانواده‌ها از اصول و ارزش‌های الهی متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: دشمن در عصر حاضر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و عدم توجه به حریم‌های شرعی و اخلاقی، چشم‌انداز خود را منطبق با فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی ترسیم کرده است.

مدرس حوزه علمیه قم، خانواده متعالی را نقطه اقتدار یک جامعه عنوان و اذعان کرد: خانواده سالم به عنوان رکن جامعه، پایه‌ریز هنجارها و ارزش‌های متعالی بوده و بر این اساس همواره کانون توجه و مورد حمله ابزارهای مدرن است و با تضعیف آن بسیاری از اهداف خصمانه دشمن محقق می‌شود.

همتیان تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی استکبار با القا و تبلیغ لذت‌گرایی فردی، پیوندهای خانوادگی را مورد حمله قرار می‌دهد و به‌خوبی واقف است که عدم پایبندی به ارزش‌های اخلاقی بعد از خانواده به جامعه سرایت می‌کند.

وی در تبیین راهبردهای مصون‌سازی بنیان خانواده‌ در برابر تهدیدات فرهنگی گفت: خانواده سالم خاستگاه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و باید با تقویت ضریب امنیت اعتقادی بین اعضاء خانواده و الهام از الگوهای قرآنی، توان مقاومت در برابر آسیب‌های اخلاقی را بالا ببریم.

انتهای پیام
captcha