نمایش دستاوردهای قرآنی و معارفی مالزی در حاشیه مسابقات + عکس
کد خبر: 4094268
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

نمایش دستاوردهای قرآنی و معارفی مالزی در حاشیه مسابقات + عکس

در حاشیه برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، موسسه‌های اسلامی و قرآنی این کشور با در اختیار داشتن ایستگاهی، دستاوردهای خود را به سمع و نظر شرکت‌کنندگان و حضار می‌رساندند.

نمایش دستاوردهای قرآنی و معارفی مالزی در حاشیه مسابقات + عکس

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور، در حاشیه شصت و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی، ایستگاه کوچکی دایر بود که آخرین دستاوردهای مؤسسات اسلامی مالزی از جمله جاکیم، خیریه‌ها و مراکز طبع و نشر قرآن این کشور به معرض نمایش گذاشته شده بود.

این ایستگاه درست در ورودی مرکز همایش‌های بین‌المللی کوالالامپور و روبه‌روی سالن‌های پذیرایی شرکت‌کنندگان و اصحاب رسانه قرار گرفته بود و هر مراجعه‌کننده و شهروند مالزیایی با ورود به مقر مسابقات ناگزیر از روبه‌روی این ایستگاه تردد داشت و از محصولات و منشورات به نمایش گذاشته شده دیدن می‌کرد.

آثار به نمایش درآمده شامل کتاب‌های دینی، فتواهای شرعی، سیره علمای مالزیایی و کتب دینی معارفی به زبان مالایی بود. همچنین علاوه بر معرفی فعالیت‌های خیریه و موسسات زکات این کشور، نسخه‌هایی از ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، مالایی و برخی زبان‌های دیگر در این ایستگاه به نمایش گذاشته شده است.

خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) نیز با حضور در این دوره مسابقات به منظور پوشش خبری این رویداد با توزیع بروشورهایی از خبرگزاری ایکنا بخشی از فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران را برای این دسته از مؤسسات دینی و قرآنی مالزی معرفی و تشریح کرد.

شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی که با حضور ۳۶ شرکت کننده آقا و خانم از ۲۷ کشور‌ مختلف جهان از چهارشنبه شب، ۲۷ مهرماه آغاز شد، شامگاه دوشنبه، دوم آبان با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقه و نیز مرحله مقدماتی انتخاب قاریان برتر از طریق آنلاین انجام شد.

انتهای پیام
captcha