اعزام علیرضا بیژنی به مسابقات قرآن مالزی
کد خبر: 4141180
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

اعزام علیرضا بیژنی به مسابقات قرآن مالزی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نتیجه برگزاری جلسه مشترک اخیر بین کمیته اعزام و دعوت از قاریان و این مرکز گفت: علیرضا بیژنی به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در رشته قرائت تحقیق انتخاب شد.

اعزام علیرضا بیژنی به مسابقات قرآن مالزی؛ امسال هم یک نماینده داریمحمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، به برگزاری جلسه مشترک بین کمیته اعزام قاریان و سازمان اوقاف در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از بررسی نتایج چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پرونده‌ حائزان شرایط اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن و پرونده‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت و نماینده کشورمان در شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها، شرایط و ضوابط کشور مقصد هم مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نهایت علیرضا بیژنی، به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال 1402 معرفی شد. آقای بیژنی پیش از این نیز یک بار دیگر و قبل از فراگیری بیماری کرونا برای اعزام به مالزی معرفی شده بود، اما با توجه به لغو آن مسابقات در ایام کرونا، به مسابقات بنگلادش اعزام شد و رتبه اول را به دست آورد.

مجیدی‌مهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن علیرضا بیژنی جزء نفرات برتر بود با نظر کمیته اعزام و سازمان اوقاف و امور خیریه و با یک وفاق نظر بین هر دو نهاد، این قاری جوان از خراسان رضوی به عنوان نماینده ایران در مسابقات مالزی انتخاب شد.  

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مسابقات مالزی قبل از مرحله نهایی و حضوری دو مرحله مجازی دارد، گفت: یکی از این مراحل، مرحله غربالگری است که هفته آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این مرحله یک گزینش اولیه از قاریان صورت خواهد گرفت. در ادامه و در اواخر خردادماه هم تلاوت اصلی مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت مجازی انجام خواهد شد. سال گذشته در همین ایام مسعود نوری در مکه مکرمه و از همانجا در این مرحله حضور یافت. 

علیرضا بیژنیوی اظهار کرد: مرحله نهایی شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی نیمه دوم مردادماه در شهر کوالالامپور برگزار خواهد شد. این مسابقات با سابقه‌ترین مسابقات در نوع خود در دنیا محسوب می‌شود.

مجیدی‌مهر در پاسخ به سوالی در مورد نتایج دستاوردهای سفر هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مالزی در سال گذشته و رایزنی‌های این گروه برای دعوت از حافظ و نیز داور ایرانی، بیان کرد: با وجود رایزنی‌هایی که از سوی هیئت ایرانی در مسابقات مالزی در سال گذشته انجام و ظاهراً هم قول‌هایی مبنی بر دعوت از حافظ ایرانی داده شده بود، اما این کار صورت نگرفته و کماکان تنها از نماینده ایران برای حضور در رشته قرائت تحقیق دعوت شد.   

وی افزود: اگر آن رایزنی را به دو بخش تقسیم کنیم، بخش اول دعوت از حافظ بوده که فعلاً محقق نشده است، باید منتظر ماند و دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. در مورد دعوت از داور ایرانی که بخش دوم سوال شماست هم باید به این نکته اذعان داشت که داوران جمهوری اسلامی داوران شاخصی هستند و حضورشان در یک رویداد بین‌المللی یک افتخار و اعتبار برای آن رویداد خواهد بود. اگر کشوری بتواند از این ظرفیت استفاده کند هم به نفع شرکت کنندگان و هم فضای قرآنی آن کشور خواهد بود. ضمن اینکه داوران ما به واسطه حضور در مسابقات بین المللی ایران و سایر کشورها وجهه و مقبولیت خاص خود را داشته و دارند.

مجیدی‌مهر در پایان تصریح کرد: برای نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم همچون سنوات گذشته ایشان نیز بدرخشد هر چند رتبه برای ما موضوعیت ندارد، اما می‌دانیم نمایندگان ایران هر وقت حاضر هستند، حتماً یک پای کسب رتبه خواهند بود. ان‌شاءالله فضای فنی، داوری، اجرای آیین‌نامه و سایر موارد به گونه‌ای پیش برود که امسال نتیجه خیلی خوبی بگیریم و خاطره شیرینی برای قرآنیان خلق شود. در نهایت نیز باید یاد و خاطره شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر که ایشان نیز از خراسن رضوی در مسابقات مالزی حضور یافته و افتخارآفرین شده بود، گرامی بداریم و امیدواریم علیرضا بیژنی نیز همچون این شهید و حامد علیزاده از قرائت ایران در مالزی دفاع کند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha