تربیت افراد خلاق و کارآفرین در سیستم آموزشی دنبال شود
کد خبر: 4094517
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

تربیت افراد خلاق و کارآفرین در سیستم آموزشی دنبال شود

امام جمعه یزد گفت: آموزش‌ در مدارس و دانشگاه باید از روش سطحی و شیوه «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر» تغییر کند و به سمتی برود که افراد خلاق و کارآفرین تربیت شوند.

دیدار معاون وزیر صنعت با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، سوم آبان ماه در دیدار با محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و باید در همه عرصه‌ها شاهد تحولات جدی و عظیم باشیم.

وی بیان کرد: در همه عرصه‌ها باید این تحولات اتفاق بیفتد و اگر در مسیر تحول حرکت نکنیم، دچار عقب ماندگی خواهیم شد.

ناصری با تأکید بر اینکه این تحول باید از آموزش‌های پایه و ابتدایی آغاز شود، عنوان کرد: باید از ابتدا بر خلاقیت و تفکر و نوآوری کودکان کار کنیم تا در دانشگاه و ارتباط دانشگاه با صنعت شاهد تحول باشیم.

امام جمعه یزد، تحول در صنعت را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: در این راستا باید نیروهای با استعداد شناسایی، جذب و نگهداری شوند تا به مهاجرت به سایر کشورها فکر نکنند و شرایط به نحوی برای آنها فراهم باشد که بتوانند در کشور خودمان به پیشرفت‌های جدی‌تر برسند.

ناصری، به‌کارگیری این نیروها در صنعت را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این نیروها باید با ایده پردازی، تحول در صنعت را رقم بزنند. در صورتی که این چهار اقدام برای نخبگان و ایده پردازان و افراد خلاق انجام شود، می‌توانیم به آینده کشور و خودکفایی آن امیدوار باشیم.

ناصری با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به تحول فکری در تمام عرصه‌ها از جمله صنعت داریم، عنوان کرد: آموزش‌ها هم در مدارس و هم دانشگاه باید از روش سطحی و شیوه «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر» تغییر کند و به سمتی برود که افراد خلاق و کارآفرین تربیت شوند.

وی بر لزوم تحول در سیستم آموزشی تأکید کرد و گفت: اگر سیستم آموزشی متحول شود آنگاه شاهد خواهیم بود که جوانان ما از جوانان تمام دنیا حرف‌های بیشتری در عرصه‌های مختلفی علمی، صنعتی، دفاعی، پزشکی و ... برای گفتن دارند.

امام جمعه یزد همچنین تصریح کرد: اگر مدیریت حاکم بر کشور مثل دولت فعلی روند جهشی به خود گیرد، نیاز به نیروی انسانی قوی دارد که متأسفانه در حال حاضر به نظر می‌آید کم است و می‌طلبد روی آموزش نیروهای فعلی بازنگری شود.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه تلاش ما این است که مواد اولیه را با قیمت‌های نازل صادر نکنیم، اظهار کرد: باید حداکثر ارزش افزوده برای مواد خام اتفاق بیفتد و با استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور، این بخش را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم.

برادران عنوان کرد: با توجه به پیشینه صنعتی که در استان یزد وجود دارد امید داریم که بتوانیم پیوندی با عرصه‌های نوآوری و خلاقیت و فناوری ایجاد کنیم و در حوزه‌های مختلف بتوانیم هم صادرات ویژه ای داشته باشیم و هم روند صادرات و تولید را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام
captcha