گروه‌های جهادی بزرگترین دانشگاه تربیتی است
کد خبر: 4107500
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

گروه‌های جهادی بزرگترین دانشگاه تربیتی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه راه رسیدن به خدای متعال خدمت بی‌مزد و منت به مردم است گفت: این خدمت برکاتی از جمله خودسازی برای گروه‌های جهادی دارد، به همین دلیل عنوان می‌شود گروه‌های جهادی بزرگترین دانشگاه تربیتی است.

سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بسیج دانشجویی، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، 25 آذرماه در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان جهادگر استان یزد «توانا» اظهار کرد: نخستین نکته برای انجام هر کاری مشخص کردن هدف است. علت اینکه باید سختی جهاد در مناطق محروم  و دوری از خانواده را تحمل کرد، هدف والای زمینه‌سازی ظهور از طریق ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

زارع‌کمالی افزود: تمدن نوین اسلامی منادی و پرچمدار اخلاق کرامت انسانی و احیای هویت معنوی است و چنین تمدنی نیاز به این چنین گروه‌هایی دارد که حس عدالت، برادری و برابری را در جامعه ایجاد کند.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که راه رسیدن به خدای متعال خدمت بی‌مزد و منت به مردم است، اگر می‌خواهیم لقا خدا را درک کنیم همزمان با عبادت باید خدمت بی‌مزد و منت را داشته باشیم. البته این خدمت برای ما نیز آورده دارد. اولین آورده و برکت اردوی جهادی نیز خودسازی است. ما هر قدمی برای رضای خدای متعال برداریم، خدا جبران کرده و برکاتش را درک خواهیم کرد. به همین دلیل می‌گوییم گروه‌های جهادی بزرگترین دانشگاه تربیتی است.

زارع‌کمالی گفت: توقع داریم گروه‌های جهادی دانشجویی با توجه به علم و تخصصی که دارند الگویی برای گروه‌های جهادی دیگر باشند. بزرگترین اشتباه در حرکت‌های جهادی درگیر نکردن مردم منطقه در امر جهاد است. باید مردم را همچون انبیا به حرکت و مشارکت واداریم، همچنان که در انقلاب نیز حرکت و همراهی همه مردم مثمر ثمر واقع شد.

وی؛ حرکت و جهاد را خصلت دانشجویان دانست و اعلام کرد: باید کار ما مستمر و پایدار باشد، باید مسائل محله هدف احصا و به طور کامل رفع شود. اگر خلاقیت و ابتکار به خرج دهیم می‌توانیم محلات هدف را از فقر نجات دهیم چرا که پتانسیل‌ها و استعدادهای زیادی داریم و یکی از کارهای شما باید همین استعدادیابی در محلات باشد.

وی یادآور شد: ما همیشه کار جهادی را همراه با هجرت می‌بینیم،  اما حقیقت این است که در شهر خود نیز می‌توانید کار جهادی انجام دهید. نمونه آن اردوهای جهاد تربیتی برای حل مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان کم‌بضاعت است.

زارع‌کمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر تأکید کرد: امروز چالش ما با استکبار بر سر اقتدار ما است. دشمن صراحتاً اعتراف می‌کند اگر جلوی پیشروی فزاینده ایران را نگیریم، در آینده باید تمدن غرب را در زباله دان تاریخ جست و جو کنیم.

وی اعلام کرد: دشمن در ابتدای انقلاب فکر می‌کرد سه روزه می‌تواند تهران را فتح کند، چون سه ضلع خدا، مردم و ولایت را ندیده بود. اما اکنون دشمن می‌داند نمی‌تواند در قدم اول براندازی انجام دهد و  آمده مقابل پیشروی ما بایستد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تقدیر از برگزارکنندگان دوره توانا گفت: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و آموزشی  باید در محلات هدف نیز اتفاق بیفتد. ان‌شاالله با دست توانمند شما جهادگران بتوانیم به فقرزدایی و عدالت برسیم.

 

انتهای پیام
captcha