حوزه و دانشگاه دو بال دانش، بینش‌، تخصص هستند
کد خبر: 4108241
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

حوزه و دانشگاه دو بال دانش، بینش‌، تخصص هستند

حجت الاسلام محمود عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران و عبدالرضا پازوکی، رئیس این دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه پیام مشترکی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
قال علی ابن ابیطالب (ع): إخْوان الدّین أبقى مودّةً؛ سلوا القلوب عن المودّات، فإنّها شواهد لا تقْبل الرّشا؛ دوستی برادران دینى پایدارتر است؛ دوستی‌ها و محبت‌ها را از دل‌ها بپرسید که گواهانى رشوه‌ناپذیرند.

حوزه و دانشگاه دو بال دانش، بینش‌، تخصص و تعهد و از مهم‌ترین عناصر حرکت جامعه به‌سوی تعالی و پیشرفت و زیربنای استقلال کشورند که می‌توانند با درک درست جایگاه و ضرورت همبستگی و ائتلاف، منشاء تحولات شگرف شوند.حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام اسلامی ما جایگاه و نقش مؤثری در تربیت نسلی متعهد در جهت تحقق آرمان‌های متعالی دین رحمت و مودت‌ دارند و دانشگاه به‌عنوان کانون آموزش و کاوش در عرصه علوم جدید، رسالت بزرگ هدایت و حرکت‌های اجتماعی آینده‌ساز را عهده دار است و دانشگاهیان روشنفکر، افق روشنی در برابر ملت می‌گشایند.

۲۷ آذر، سالروز عروج آیت‌الله مفتح، اندیشمند پیشرو و مبدع وحدت حوزه و دانشگاه، بهانه‌ای‌ است برای توجه و تلاش مضاعف در جهت حرکت همدلانه حوزویان‌ و دانشگاهیان‌ برای ساختن جامعه‌ای پویا و آگاه‌ و ایرانی قوی‌ که نویدبخش فردایی روشن خواهد بود.از خداوند متعال برای دانشگاهیان فرهیخته‌ و حوزویان عزیز که همگام با یکدیگر در مسیر بیداری و آگاهی جامعه و اقتدار و عظمت ایران اسلامی و سربلندی ملت گام بر‌ می‌دارند، بهروزی و پیروزی مسألت داریم.

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران

انتهای پیام
captcha