اعلام هیئت داوران و زمان‌بندی داوری هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 4109604
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

اعلام هیئت داوران و زمان‌بندی داوری هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی

هیئت داوران و زمان‌بندی داوری هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره (قاری الجمهور) اعلام شد.

به گزارش ایکنا، هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره (قاری الجمهور) از دهم شهریور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی در جریان است.

این جشنواره برای تعیین برترین قاری جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی در دو بخش بانوان و آقایان، کار خود را آغاز کرده و بر این اساس برترین مرتلان و برترین حافظان کل قرآن سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی و فنی رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

برهمین اساس داوری مرحله فنی و ملی این جشنواره در رشته قرائت در روز‌های دوشنبه ۷ دی‌ماه و سه شنبه ۸ دی‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین داوری بخش ترتیل روز چهارشنبه ۹ دی‌ماه برگزار می‌شود.

داوران مرحله فنی و بخش ملی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی رشته قرائت تحقیق و ترتیل نیز در بخش اساتید بین‌المللی قرآن آقایان علی‌اکبر ملکشاهی، رئیس هیئت داوران، حسین طرقی، محمدرضا پورزرگری، جعفر فردی، مسعود سیاح گرجی، نصرت الله عارف حسینی، مهدی غلام‌نژاد و سعید پرویزی اعلام شده‌اند.

در این دوره ۵۲ نفر از مرتلان قرآن از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره موفق به راهیابی در بخش اصلی شده و مرحله اول داوری تلاوت این افراد در روز چهارشنبه انجام و تعداد ۱۵ نفر برگزیده به مرحله فینال راه پیدا خواهند کرد.

در بخش قرائت نیز بعد از بررسی در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، ۳۰ نفر از افراد منتخب استان‌ها به بخش حضوری راه پیدا کرده و فینال بخش مردمی آن در ایام‌الله دهه فجر در شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha