چرایی نبود فرهنگ تلاوت روزانه قرآن در ایران + صوت و عکس
کد خبر: 4112285
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
ابوالقاسمی بیان کرد:

چرایی نبود فرهنگ تلاوت روزانه قرآن در ایران + صوت و عکس

قاری بین‌المللی قرآن در محفل انس با قرآن و شهدا در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر با بیان اینکه همه جا می‌شنویم قرآن آمده که «به آن عمل کنید»، گفت: در کشور ما این جمله که صد در صد غلط است، فرهنگ تلاوت روزانه را از مردم گرفت.

احمد ابوالقاسمیبه گزارش ایکنا، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن و شهدا با حضور کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاوت قاریان بین‌المللی احمد ابوالقاسمی، مهدی غلام‌نژاد و حمیدرضا احمدی‌وفا در مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و عموم مردم برگزار شد.

همچنین در این مراسم برنامه‌هایی همچون رونمایی از سرود 110 نفره دانش‌آموزان مدرسه تلاوت با موضوع امام رضا(ع)، اهدای چفیه و پیکسل با تصویر سردار سلیمانی، ختم ۱۵۸  هزار صلوات به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و توزیع ۹۵۰ پرس غذای متبرک رضوی نیز اجرا شد.

احمد ابوالقاسمی، در بخشی از این مراسم در مورد اهمیت برگزاری محافل انس با قرآن، گفت: هفته گذشته برای راه‌اندازی محافل قرآنی به سوریه رفتیم و ای کاش کسانی که در دو سه ماه گذشته مردم را برای شلوغ کردن به خیابان دعوت می‌کردند می‌رفتند و اوضاع این کشور را می‌دیدند و باورشان می‌شد که دشمن ما به دنبال تهدید تمامیت ارضی جدی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم سوریه نیم ساعت برق و یک ساعت آب در طول 24 ساعت شبانه‌روز داشتند، در هر کجا که رفتیم عکس شهید سلیمانی در خانه‌های مردم بود. کاش یک تور راه می‌انداختیم و آقایان سلبریتی را می‌بردیم تا ببینند چه بلایی به خاطر همین نداشتن یک بزرگ‌تر در کشور سوریه به وجود آمده است. آنجا هم که رفتیم شیعه‌ها می‌گفتند ما در تلاوت و حفظ و قرآن‌خوانی عقب‌ هستیم.

وی با اشاره به جمله رایجی درباره عمل به قرآن، گفت: همه جا می‌شنویم قرآن آمده که به آن عمل کنید. اینقدر تلاوت مهجور شده که تقریباً تمام افراد به این نتیجه رسیده‌اند در تلاوت قرآن هیچ فایده‌ای نیست. کسی به این نقطه برسد که تلاوت اثر دارد، می‌رود و می‌خواند. در کشور ما این جمله، فرهنگ تلاوت روزانه را از مردم گرفت، این جمله صد درصد غلط است. جمله کاملی بوده که نصفش پریده است. جمله درست و واقعی این بوده که «قرآن را بخوانید و به آن عمل کنید».

این قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: تنها عملی که خود قرآن به کثرتش تأکید کرده، قرائت قرآن است؛ «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ»، (مزمل/20). بسیاری از افراد با تجربه به این نتیجه رسیدند که ای کاش هیچ کار دیگری به جز قرآن خواندن نمی‌کردند. با یک ربع تلاوت روزانه همه ظرف 50 سال حافظ قرآن می‌شوند. جلسه قرآن، مردم را به شنیدن قرآن مایل می‌کند، حالا هر چقدر بیشتر قرآن، حفظ باشیم بهتر هم می‌توانیم فکر کنیم.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha