روحانیون و طلبه‌ها افسران جنگ شناختی و جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4113872
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
حجت‌الاسلام زمانی:

روحانیون و طلبه‌ها افسران جنگ شناختی و جهاد تبیین هستند

مدير دفتر امور اجتماعی و سياسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جامعه اگر انتقاد می‌کند بی‌دین و ضد انقلاب نیستند، گفت: افسران جنگ شناختی طلبه‌ها و روحانیون هستند که باید با تمام قوت وارد عمل شوند زیرا جهاد تبیین برنده‌تر از جهاد نظامی است.

تجمع طلاب حوزه‌های علمیه کرمان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت دینی

به گزارش ایکنا از کرمان، تجمع طلاب حوزه‌های علمیه کرمان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر(ص)، مرجعیت دینی و سیاسی جهان اسلام امروز، ۲۱ دی‌ماه در مدرسه علمیه صالحیه کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، مدير دفتر امور اجتماعی و سياسی حوزه‌های علمیه در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و سلاله پاک ایشان امام راحل، گفت: این اجتماع در سالروز بزرگترین حامی ولایت و اولین شهید راه ولایت انجام شد و امیدواریم ما نیز توفیق ادامه مسیر ایشان را داشته باشیم.

وی با اشاره به هتک هرمت غرب به پیشوای دینی جهان اسلام، به انگیزه و علل این اقدام پرداخت و گفت: این اولین اقدام شارلی ابدو نیست و سال‌های گذشته به پیامبر اسلام(ص)، قرآن و ... نیز اهانت انجام داده‌اند و این ریشه جدی دارد.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در دستیابی به اهداف در ایران و جهان و عجز دولت‌های غربی در پیشگیری از پیشرفت‌های انقلاب سبب این اهانت‌ها شده و چاره دیگری ندارند، افزود: امروز انقلاب اسلامی به شدت در حال پیشرفت در جهان است و دستاوردهای داخلی و خارجی بسیاری داشته است.

مدير دفتر امور اجتماعی و سياسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از همان ابتدا دو هدف بنیادین برای انقلاب اسلامی وجود دارد و آن اجرای همه‌ احکام و معارف اسلام در ایران و صدور انقلاب به کشورهای عالم بود، گفت: امروز با لطف خداوند در هر دو میدان موفقیت‌هایی بیش از حد انتظار به‌دست آوردیم. البته مشکلاتی در کشور داریم که این مشکلات طبیعی است و هیچگاه جامعه اسلامی از همان زمان پیامبر(ص) فاقد مشکلات نبوده است اما دستیابی ما به اهداف انقلاب در داخل و خارج از کشور بسیار جدی بوده و صدها دستاورد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ دستاورد داخلی داشته است، تصریح کرد: اولین دستاورد حاکمیت دین در کشور ایران است. در بین ۵۷ کشور جهان که داعیه اسلام دارند فقط یک کشور قانون خود را از قرآن و روایات گرفته است و در این حکومت، فقیه و شورای نگهبان نیز بر تصویب قوانین نظارت دارند تا قانونی غیراسلامی تدوین نشود و هیچ کشور اسلامی اینگونه نیست.

حجت‌الاسلام زمانی دومین دستاورد را جایگزین شایسته‌ترین فرد برای حاکمیت کشور به‌جای فاسدترین افراد دانست و گفت: در تاریخ حاکمیت جهان به جز پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هیچکس به اندازه امام راحل و مقام معظم رهبری ساده زیست نبوده‌اند و نه تنها خود بلکه فرزندان خود را نیز از امکانات بیت‌المال محروم کرده‌اند.

وی با اشاره به دانش علمی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف علمی، فلسفی، سیاسی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، شعر و ... و همچنین با اشاره به مبارزات سیاسی و تحمل شکنجه‌ها در زمان طاغوت، رزمندگی در دوران دفاع مقدس و مقامات سیاسی معظم‌له افزود: خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال نعمتی واجد شرایط به ما عطا کرده است که باید قدر ایشان را دانست.

مدير دفتر امور اجتماعی و سياسی حوزه‌های علمیه دستاورد سوم انقلاب را حاکمیت دیانت بر سیاست در ایران دانست و اظهار کرد: در سایر کشورهای اسلامی سیاست بر دیانت حاکمیت دارد. در کشورهای عربستان و مصر که بیش از سایر کشورها داعیه اسلام دارند دین محکوم سیاست است و حکم عزل و نسب مرجعیت دینی در این دو کشور توسط حاکم سیاسی صادر می‌شود.

وی توجه به مردم را دستاورد چهارم دانست و افزود: اولین اقدام امام راحل کمک به دهک‌های پایین جامعه بود و کمیته امداد امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروز حدود ۵ میلیون نفر تحت حمایت این نهاد هستند در حالی که در کشورهای دیگر چنین نهادی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام زمانی در بیان دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی ایران گفت: صدور انقلاب به حدی است که شیخ‌ دانشگاه الازهر مصر درباره امام راحل گفته است امروز امام خمینی در قلب من و تمام مردم مصر است. همچنین پاپ فرانسیس رفتار زهدگونه خود و توجه به مردم طبقات پایین جامعه را الگو گرفته از رفتار امام راحل می‌داند. نمونه سوم آن جامعة‌المصطفی است و امروز در قم بیش از ۱۰ هزار طلبه خارجی از ۹۰ کشور حضور دارند.

وی در ادامه به رسالت و وظیفه طلاب، نیروهای مؤمن و انقلابی در برابر این هتک هرمت‌ها و در جنگ ترکیبی پرداخت و گفت: جهاد تبیین وظیفه همه ما در برابر نقشه‌های دشمن است. نبرد فعلی جنگ شناختی و رسانه‌ای است. امروز از لحاظ جنگ نظامی پیشرفت کرده‌ایم و آمریکا به این نتیجه رسیده که در این عرصه نمی‌تواند با ما مقابله کند.

مدير دفتر امور اجتماعی و سياسی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: افسران جنگ شناختی طلبه‌ها و روحانیون هستند که باید با تمام قوت وارد عمل شوند زیرا جهاد تبیین برنده‌تر از جهاد نظامی است.

وی اظهار کرد: منظور از جهاد تبیین مسئله‌های بنیادینی است که انقلاب به آنها بستگی دارد و اگر جامعه شناخت غلطی در این مسائل داشته باشد انقلاب را رها می‌کنند. دشمن در این مسائل کار کرده و در آنها شبه ایجاد کرده لذا واجب شرعی است که همه به‌ویژه طلبه‌ها بر آنها کار کنند. ۲۰ موضوع و محور کلی در جهاد تبیین وجود دارد که ولایت فقیه، مفاسد رژیم زمان شاه، دستاوردهای انقلاب، تهاجم فرهنگی، رذائل اخلاقی و .. از جمله این محورها است و ۱۸۰ مسئله و سؤال در ذیل این محورها تدوین شده است.

حجت‌الاسلام زمانی در پایان گفت: جامعه اگر انتقاد می‌کند بی‌دین و ضدانقلاب نیستند امروز تعداد بی‌دین‌ها و ضدانقلاب‌ها کمتر از یک درصد است و حتی کسانی که به خیابان‌ها آمادند به دلیل شناخت کم و بی بصیرتی این اقدامات را انجام می‌دهند و شناخت غلطی دارند که باید با جهاد تبیین در این زمینه‌ها کار کرد تا جامعه به شناخت برسد.

انتهای پیام
captcha