جهاددانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را معنا کرد
کد خبر: 4113988
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

جهاددانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را معنا کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تأکید براینکه جهاد دانشگاهی به شعار «ما می‌توانیم» عینیت بخشیده است و هرگاه در هر حوزه‌ای که وارد شده موفق عمل کرده است، استفاده از نیروی انسانی مستعد و جهادی در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 21 دی، در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، با اشاره به نقش و جایگاه جهاددانشگاهی در کشور، بیان کرد: راه عبور از پیچ‌های تاریخی که گاه به واسطه تحریم و توطئه و فشار دشمنان به منظور کمرنگ جلوه دادن حرکت شتابنده ایران به ویژه در حوزه علمی ایجاد می‌شود، تفکر جهادی، اقدامات جهادگونه و انقلابی عمل کردن است.

وی با تأکید بر اقدامات اثرگذار جهاددانشگاهی در 40 سال اخیر با تکیه بر نیروهای انقلابی و جهادگر، ادامه داد: تلاش جوانان این سرزمین باعث شده است که امروز جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری، نانو، درمان ناباروری و ... محور فعالیت‌های علمی باشد.

نظری به وجود 3هزار واحد صنعتی خرد و کلان در استان اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با اقدامات اثرگذار می‌تواند ارتباط دهنده صنعت و دانشگاه باشد. خوشبختانه در استان صنایعی فعال هستند که در کشور و حتی در آسیا نظیر آن وجود ندارد؛ از این رو ظرفیت هموارست و جهاددانشگاهی می‌تواند در این میدان حضور داشته باشد.

وی با تأکید براینکه تمام شهرستان‌های استان دارای ظرفیت‌های منحصربفرد هستند که هرکدام ظرفیت مخصوص و بی‌مثال در کشور دارند، اضافه کرد: نیروی انسانی مستعدی در حوزه معدن و صنعت استان وجود دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت استفاده حداکثری داشته باشد.

به گفته نظری جهاد دانشگاهی به شعار «ما می‌توانیم» عینیت بخشیده است و هر گاه در هر حوزه‌ای که وارد شده موفق عمل کرده است. این ظرفیت و توانمندی امروز در ذهن همه اقشار و افراد نقش بسته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در پایان با بیان این مطلب که امروز درگیر جنگ اقتصادی و ترکیبی هستیم و باید در این حوزه جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم، افزود: همه مسئولان و خدمتگزاران دولت مردمی باید خود را مکلف به جهاد در عرصه‌های مختلف بدانند. فلسفه دروغ‌پراکنی دشمن ذهن جوانان ما را درگیر کرده است و جوانان نیازمندند ظرفیت‌ها و دستاوردها را بشناسند. برای مقابله با این رویکرد دشمن، تبیین دستاوردهای نظام به جوانان ضروری است.

انتهای پیام
captcha