تربیت نیروی انسانی به تحقق جهاد تبیین منتج می‌شود
کد خبر: 4116150
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

تربیت نیروی انسانی به تحقق جهاد تبیین منتج می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه برای تحقق جهاد تبیین نیروی کافی نداریم، افزود: تربیت نیروی انسانی برای تحقق این مهم ضروری است و با استفاده از زبان هنر و انجام کارهای هنری گسترده می‌توان به اهداف رسید.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول بهمن، در نشست امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، که در دفتر امام جمعه اراک، برگزار شد، بیان کرد: پرهیز از گناه بی‌حجابی با وجود قدرت انجام آن مجاهدت در راه خداست و افرادی که در این حوزه وارد نمی‌شوند مقامی کمتر از جهاد و شهادت ندارند.

وی ضرورت صیانت از حجاب، عفاف، عصمت و تقوا از سوی بانوان و آقایان را متذکر شد و افزود: دختران و پسران عفیف باید یوسف زمان خود باشند و هزاران نفر دیگر را از انحراف حفظ کنند. شرایط 100 روزه کشور در روزهای اخیر هشدار سنگینی بود و برخی رسانه‌های معاند و گروه‌های دشمن به این امر دامن زدند و عده‌ای نیز با عناد، با لجاجت یا فریب در زمین دشمن بازی کردند که اکثر این افراد فریب‌خورده هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی امروز را از جمله موضوعات مهم برشمرد و ادامه داد: تحقق جهاد تبیین با روش‌های درست و اصولی، درست و حکیمانه باید در رسانه، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها و ... مورد اهمیت واقع شود و برای رسیدن به اهداف باید از زبان هنر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق جهاد تبیین نیروی کافی نداریم، تربیت نیروی انسانی برای تحقق این مهم را خواستار شد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله این امر مهم باید در دستور کار قرار گیرد. انجام کارهای هنری گسترده به انجام آن کمک می‌کند. کار در حوزه جهاد رسالتی خطیرست و همه ما در تحقق آن مسئولیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید براینکه آموزش جهاد تبیین در مقاطع مختلف تحصیلی، دانشگاه‌ها، حوزه، مساجد، مراکز دینی، صدا‌و سیما و ... ضروری است، ادامه داد: برای گسترش مبانی عفاف و حجاب باید بسیار هوشیار عمل کرد. با انجام کارهای تربیتی و آموزشی می‌توان در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب تأثیرگذار بود و در این حوزه از خانواده نباید غافل شد.

وی در تکمیل سخنان خود وضعیت ازدواج، فرزندآوری، عدم تقید خانواده‌ها به مبانی دینی و اعتقادی را از جمله پیامده‌های کم‌توجهی به خانواده دانست و بیان کرد: برای ورود به حوزه خانواده 15 سال دیر اقدام کرده‌ایم که این امر باید مدنظر مسئولان قرار گیرد. همچنین برای مباحث اقتصادی و معیشتی باید تدابیر حکیمانه اتخاذ شود. برای اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار ویژه خانواده‌ها تدبیر شود تا زندگی مناسبی داشته باشد. مسائل اقتصادی جزو حساس‌ترین مسائل است و با توسعه اشتغال مولد ثروت می‌توان اتفاقات خوبی در کشور رقم زد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه برخی مسائل را باید از تهران و از شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی، شورای فضای مجازی و شورای امنیت کشور پیگیری کرد، گفت: برای پیشرفت باید همه متحد و در یک مسیر حرکت کنیم. هماهنگی‌ها دستورالعمل ستاد امر به معروف با هماهنگی با دستگاه‌ها دستورات خود را ابلاغ کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان اجرای طرح‌های نو و جدید را خواستار شد و افزود: برای توسعه امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... باید فکر کرد و پیشنهاد داد. مسئولان ارشد و ذی‌ربط رعایت حجاب کارکنان ادارات، دستگاه‌ها، بانک‌ها و ... که در اختیار خودشان است را جدی بگیرند. همچنین لازم است اصناف از تولیدات و محصولات عفاف و حجاب حمایت کنند. در کشور 130 میلیون متر پارچه چادری نیازست که فقط بین 30 تا 40 میلیون متر تولید می‌شود.

انتهای پیام
captcha