برپایی جشن مبعث در مسجد محله بهارستان بوشهر + عکس
کد خبر: 4122829
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

برپایی جشن مبعث در مسجد محله بهارستان بوشهر + عکس

طی مراسمی از برگزیدگان مسابقه شفاهی اخلاق قرآنی از منظر رسول‌الله(ص) با حضور روحانيون حوزه علمیه ملایر و کاشان در مسجد حضرت عباس(ع) محله بهارستان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا یزدان‌پناه، کارشناس سبک زندگی حوزه علمیه ملایر، شامگاه ۲۸ بهمن‌ماه، در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه شفاهی اخلاق قرآنی از منظر رسول‌الله(ص) که به‌مناسبت جشن مبعث در مسجد حضرت عباس(ع) محله بهارستان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد، به تبیین اهداف بعثت پرداخت و اظهارکرد: حركت عقلى از اهداف اولیه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) بود که ثمره این جنبش نبوی و سیره الهی به‌منظور اصلاح عقل، رشد فكر انسان و قرار دادن انديشه امت دوران صدر اسلام در مسير صحيح و سلامت بوده است‌.

وی افزود: انسان مى‌تواند در سايه نبوت، از نظر فكر به جايى برسد كه فقط فكر خير و انديشه پاك داشته باشد و در مغز او نقشه صلاح و پاكى در جهت کسب رضایت پروردگار و رضایت‌مندی مردم و اهل خانواده باشد.

کارشناس سبک زندگی حوزه علمیه ملایر با بیان این مطلب که اصلاح قلب یکی دیگر از اهداف تابناک رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در امر بعثت بوده است، گفت: اما هدف دوم نبوت و بعثت انبياء، براى اصلاح قلب مردم بوده است. مردم ممكن است عقل خود را از علم پُر كنند، اما به قول شاعران قديم، دزدى از آب درآيد كه با چراغ به زندگى مردم بزند.

حجت‌الاسلام یزدان‌پناه بیان کرد: سومين هدف انبیاء الهی براى اصلاح نفس و به تعبير ساده‌تر، اصلاح اخلاق و آراستن مردم به صفات الهى با تأكيد بر اخلاق الهى است. دستورهاى مهمى هم كه در جانب عقل است، در اصلاح قلب و نفس نیز هست كه اين دستورها در يك مجموعه وسيعى در قالب درسنامه قرآن و سبک زندگی توحیدی گنجانده شده است که به‌صورت تدریجی از ناحیه پروردگار متعال بر پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ع) در شهرهای مکه و مدینه نازل شد.

یادآور می‌شود، مولودی‌خوانی کربلایی جواد جمهوری، در مراسم جشن مبعث حضرت محمد(ص) و تجلیل از ۱۲ نفر از برگزیدگان مسابقه شفاهی اخلاق قرآنی از منظر رسول‌الله(ص) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، کارشناس دینی حوزه علمیه شهر کاشان از دیگر برنامه‌های مسجد حضرت عباس(ع) محله بهارستان منطقه یک شهر بوشهر بود.


حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha