ضریب پوشش بیمه بانوان در یزد افزایش می‌یابد
کد خبر: 4123103
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

ضریب پوشش بیمه بانوان در یزد افزایش می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر امور بانوان و خانوده استانداری یزد و صندوق بیمه اجتماعی با هدف افزایش ضریب پوشش بیمه بانوان منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر بانوان و خانوده استانداری یزد و صندوق بیمه اجتماعیبه گزارش ایکنا از یزد، در نشستی با حضور حسینی‌مطلق مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و حسن ابراهیمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد با هدف افزایش ضریب پوشش بیمه بانوان منعقد شد.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در حاشیه این نشست با بیان اینکه اشتغال پایدار و بیمه بانوان از برنامه‌های مهم این دفتر است، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و صندوق بیمه اجتماعی تلاش خود را برای افزایش بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار روستایی و شاغلان در حوزه مشاغل خانگی و همچنین ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای آینده این بانوان انجام می‌دهیم.

وی به ضرورت اطلاع‌رسانی ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی در بین روستاییان اشاره کرد و افزود: این بیمه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال عشایر، ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار را شامل می‌شود و بیمه‌شدگان از مزایای سالمندی و از کار افتادگی کلی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: از مزایای بیمه روستایی حق بیمه پایین و قابلیت انتقال سوابق آن به سازمان تأمین اجتماعی و همچنین برعکس است و افرادی که در سطح استان تمایل به استفاده از این بیمه را دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب این صندوق در شهرستان‌های استان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha