دشمن‌شناسی؛ مسئله اصلی رسانه‌های انقلابی
کد خبر: 4126378
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
سردار معروفی بیان کرد:

دشمن‌شناسی؛ مسئله اصلی رسانه‌های انقلابی

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن‌شناسی، مسئله اصلی رسانه‌های انقلابی در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان است، گفت: نظام ولایی شهید سلیمانی نظام دستور گرفتن نیست بلکه نظام ایشان نظام ولایت‌باوری بود.

سردار معروفیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ابوذر و معرفی برترین رسانه‌های کشور امروز، ۱۵ اسفندماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه در محل تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم اسماعیل احمدی و مرحوم عاطفی پور، از پیشگامان ایجاد بسیج رسانه و نیز گرامیداشت ۳۱۳ شهید حوزه رسانه، اظهار کرد: طی چند ماهی که درگیر جنگ ترکیبی ـ شناختی دشمن بودیم، خیلی از افراد در رابطه با رسانه‌ها اظهار نظر کردند. امسال ۲۱ هزار اثر از ۶۸۰۰ فعال رسانه‌ای به دبیرخانه مرکزی جشنواره ابوذر ارسال شد که ۶۰ درصد این آثار مربوط به فتنه اخیر بوده است.

وی افزود: تا به امروز استان‌های مختلف کشور مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر را برگزار کردند. امروز پس از ارزیابی ۵۳۹ اثر که از سراسر کشور ارسال شده بود، اختتامیه جشنواره را برگزار می‌کنیم.

کارآموزیان ادامه داد: مقام معظم رهبری به دفعات از کلیدواژه رسانه و جهاد تبیین سخن به میان آورده‌اند و ۳۸ بار در این زمینه سخنرانی داشتند. همچنین، تعداد ۲۲ سخنرانی ایشان بعد از فتنه اخیر در رابطه با رسانه و جهاد تبیین بود. ما امروز اعلام می‌کنیم که پرچم‌داران عرصه جهاد تبیین در کشور هستیم. به توفیق الهی از سال آینده جشنواره ابوذر را همراه با جهاد تبیین به سمت کشف و حل مسئله خواهیم برد.

در ادامه این مراسم، سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز بسیج در حوزه رسانه که بسیار خطیر است، به صورت جدی ورود پیدا کرده و به توفیق الهی در این جنگ رسانه‌ای مانند دفاع مقدس و با اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد پیروزی ملت ایران اسلامی در این عرصه باشیم.

وی افزود: امروز امپراتوری رسانه‌ای دشمن قابل مقایسه با ما نیست همانطور که در زمان دفاع مقدس نیز ادوات دشمن قابل مقایسه با تجهیزات ما نبود. جریان سیل خوزستان که پیش آمد، حدود دو هفته‌ای از شروع امدادرسانی می گذشت که صبح جمعه‌ای، سردار شهید سلیمانی با بنده تماس گرفتند که متنی را از قول من رسانه‌ای کنید که از پیشکسوتان دفاع مقدس و ستاد عتبات عالیات و ستادهای اربعین در ایران درخواست کمک و امدادرسانی کنند. خود ایشان هم صبح روز شنبه در محل حاضر شدند.

سردار شریف ادامه داد: صبح یکشنبه سردار شهید سلیمانی با بنده تماس گرفتند و سؤال کردند که در حوزه رسانه‌ای چه اتفاقی افتاده که عشایر خوزستان از من سؤال می‌کنند که گفته می‌شود این سیل کار خود جمهوری اسلامی است و آن را مهار نمی‌کند که ما روستاهای مرزی را تخلیه کنیم. سردار شهید سلیمانی فرمودند که چه کردید که چنین سؤالی باید مطرح شود؟

وی تصریح کرد: همین امروز نیز در جریان بحث مسمومیت‌های مدارس یک سؤال همانند سوال سردار شهید سلیمانی مطرح می‌شود که برخی ادعا می‌کنند که این مسئله کار خود نظام است. اصحاب رسانه باید به این موضوع بیندیشند که چرا چنین اتفاقی رخ داده است که برخی اصحاب فکر و رسانه همگام با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به داشته‌های ملت می‌تازند.

جایگاه والای بانوان و دختران ایرانی

سردار شریف اظهار کرد: توجه به بانوان در جمهوری اسلامی ۶۴ درصد نسبت به گذشته بیشتر بوده است. رسانه‌ها باید نگاه خود را تصحیح کنند. امروز جایگاه دختران در خانواده‌های ایرانی کاملا واضح است. میزان مهر و عاطفه مردان ایرانی به دختران خود از همه جای دنیا بیشتر است که این مسئله از آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: تمامی شکست‌های دشمن محصول تلاش ما در مجموعه سپاه و بسیج به عنوان فرزندان غیور این ملت است و تمامی طراحی‌های آن‌ها در ۴۴ سال گذشته به سد محکم سپاهیان اسلام برخورد کرده است. لذا باید به این فکر کنیم که در این حوزه چه کاری می‌توان کرد که بستر چنین سؤالاتی مطرح نشود.

سردار شریف بیان کرد: جایگاه بانوان امروز در تمامی حوزه‌های علمی و معنوی، قله عظمت جمهوری اسلامی است. ناراحتی ما از کسانی است که در داخل کشور زندگی می‌کنند و از نزدیک شاهد رشادت فرزندان ملت در حفظ امینت جامعه هستند و در جبهه دشمن فعالیت می‌کنند. ما باید در حوزه رسانه این تلاش‌ها را خنثی کنیم. درود بر شرف فرزندان این ملت که با دست خالی عظمت ایران اسلامی را به ارمغان آورده‌اند. دشمن باید بداند که ما تازه شروع کرده‌ایم و امروز نوبت تهاجم ما به شماست. جریان‌سازی رسانه‌ای دشمن هرگز راه به جایی نخواهد برد و ملت ایران گام به گام دشمنان را به عقب خواهد راند.

در ادامه، سردار معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی اظهار کرد: بزرگترین حدوث تاریخی بشر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و با ورود ایشان به مدینه منوره و تشکیل حکومت، اسلام ترویج پیدا کرد. ایشان برای تداوم این حکومت، بسیجی را تشکیل دادند که پایه‌های اسلام را محکم کرد اما پس از ۵۰ سال این نهضت به سلطنت تبدیل شد و امام حسین(ع) به کربلا ورود کرد و بقای دین خدا شد.

وی افزود: امام(ره) نیز در زمان طاغوت حدوث کرده و انقلاب اسلامی را با اسلام ناب احیا کرد و برای بقای آن بسیج مستضعفین را تشکیل داد. بسیج یعنی همه دلدادگان در طریق حق و حقیقت و اسلام عاشورایی. امروز بسیج رسانه و مجموعه رسانه‌ها در قالب انقلاب اسلامی مسئولیت بقای دین خدا را به عهده دارند. نگاه به رسانه در چارچوب نظام الهی ما باید برای عزت و شرف و بزرگی ملت باشد و همه باید در این راه گام بردارند که این مسئله بقای انقلاب را به همراه دارد.

سردار معروفی بیان کرد: برخی مواقع احساس می‌شود که رسانه فقط وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده دارد که این طور نیست. آن‌ چیزی که بدان نیاز داریم دشمن‌شناسی است. انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود. دشمن ملت و مردم را هدف قرار داده است. ۲۲ بهمن نشان داد که ملت در اوج ناباوری دشمنان را ذلیل کردند. در این زمینه ایجاد امید در جامعه باید با هر نگاهی صورت گیرد.

ضرورت هم‌افزا کردن جامعه

وی ادامه داد: هم‌افزا کردن جامعه و وحدت واقعی جامعه برای تولید قدرت نرم برای ملت و انقلاب و مطالبه واقعی برای حل مشکلات مردم و نیز جهت‌دهی صحیح و واقعی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس و انقلاب اسلامی و ملت ایران از وظایف حوزه رسانه است. در حوزه رسانه در بسیج مستضعفین نگاه با ما و بر ما وجود ندارد بلکه نگاه ما نگاه انقلاب اسلامی، نگاه ولی خدا و نگاه ملت ایران اسلامی است که تولید قدرت می‌کند. سپاه و بسیج خانه ملت و تکیه‌گاه مردم هستند. سپاه و بسیج سنگر مستحکم و سد بلای ملت و انقلاب اسلامی هستند.

سردار معروفی بیان کرد: تمامی کسانی که دل به قانون اساسی و بقای مرزهای ایران اسلامی دارند، در خانه بسیج جای دارند. سپاه و بسیج فدای مثلث ملت، انقلاب اسلامی و ولایت می‌شوند و در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و خدمات‌دهی به ملت ایران نگاه سیاسی، نگاه قومی و نگاه مذهبی ندارد. بسیج و سپاه با این نگاه جان خود را برای مردم و انقلاب می‌دهد و با این نگاه به عرصه رسانه فکر می‌کند. نگاه بسیج و سپاه برای ایجاد وحدت جهت تولید قدرت برای انقلاب و اسلام اهل بیتی است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: نقش رسانه را در ترویج مکتب شهید سلیمانی نمی‌توان نادیده گرفت. نکته مهم در این است که امروز تمامی دشمنی دشمنان در همه عرصه‌ها به ویژه در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. دشمن اراده و ارادت، تمایلات و رفتار و شجاعت ملت را هدف قرار داده است. این دشمن اصلا قابل پیش‌بینی نیست و هر کاری از او سر می‌زند. در عملیات کربلای ۵ که روز ۱۹ دی سال ۶۵ انجام شد، دشمن در مرحله اول غافلگیر شد. در آن عملیات جنگ نفر با تانک دشمن انجام می‌شد. فاصله شهید سلیمانی با ما در نوک جبهه ۲۰۰ متر بود. در این عملیات جنگ سختی در گرفت و رزمندگان اسلام خطوط دشمن را شکستند و پس از این عملیات بود که شورای امنیت قطعنامه ۵۹۸ را صادر کرد.

وی بیان کرد: در جریانات اخیر نیز اطلاعاتی که دشمنان به دست آوردند مانند اطلاعاتی بود که منافقان به دشمن بعثی داده بودند. این دشمن قابل پیش‌بینی نیست. دشمن‌شناسی به همین دلیل از موضوعات اصلی است که باید از سوی رسانه پیگیری شود. آنچه دشمن دنبال می‌کند، برنامه‌ریزی دقیقی دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر آن تأکید دارند.

سردار معروفی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که نباید اهداف شهید سلیمانی را فقط با خاطره بیان کنیم. شهید سلیمانی مکتب است. این شهید بزرگوار بستر را فراهم کرد اما کار ناتمام است. شهادت شهید سلیمانی فرصتی برای انقلاب اسلامی است. شهید سلیمانی فقط شهید مدافع حرم نیست بلکه ایشان شهید بسترساز برای تمدن‌سازی اسلام است. خدای متعال با شهادت شهید سلیمانی هنرنمایی اسلام و حجت خدا را به رخ جهانیان کشید. شهید سلیمانی مجاهد عارف الی‌الله بود.

نظام ولایت‌باوری شهید سلیمانی

وی بیان کرد: نظام ولایی شهید سلیمانی، نظام دستور گرفتن نیست بلکه نظام ایشان نظام ولایت‌باوری بود. ادب به امام، بصیرت به امام و وفای به امام، چهره‌ای مانند قاسم سلیمانی می‌سازد. نظام سیاسی شهید سلیمانی نیز این بود که ایشان سیاسی‌باز و سیاسی‌کار نبود. شهید سلیمانی سیاست نظام را به خوبی می‌دانست اما سیاسی‌باز نبود.

سردار معروفی بیان کرد: نظام بعدی زندگی شهید سلیمانی، نظام ناموس‌پرستی و وطن‌پرستی بود. سردار سلیمانی هشت سال در برابر اشرار عالم جنگید و اجازه نداد که دست ناپاک دشمنان به ناموس ایران اسلامی برسد. در جنگ با داعش نیز ایشان از ناموس اسلام دفاع کرد. سپاهیان اسلام جان خود را برای ناموس خود می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تولید اندیشه زیبایی هستیم که عمل زیبا را به همراه دارد. رسانه‌ها باید بر روی این مسئله کار کنند که امثال حاج قاسم دست پرورده امام(ره) و مقام معظم رهبری است. اگر آن شهید بزرگوار نماد هر ایرانی شده است، محصول دست امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام
captcha