نیت خالص برکت و عنایت الهی را به همراه دارد
کد خبر: 4126414
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

نیت خالص برکت و عنایت الهی را به همراه دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار مدیرکل اطلاعات استان و جمعی از سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: اجر و پاداش شما با خداست، کار باید با نیت خالص و برای خدا باشد زیرا نیت خالص هم برکت و هم عنایت الهی را به همراه دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا به نقل از دفتر آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 15 اسفند در دیدار مدیرکل اطلاعات استان و جمعی از سربازان گمنام امام زمان(عج) به مناسبت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با تبریک ایام ولادت حضرت ولی عصر(ع) و تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه آنان، برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی و خصوصاً سربازان گمنام امام زمان(عج) آرزوی توفیق کرد.

وی توصیه کرد: اجر و پاداش شما با خداست، کار شما باید با نیت خالص و برای خدا باشد زیرا نیت خالص هم برکت و هم عنایت الهی را به همراه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به آیه 125 سوره آل‌عمران «بَلي‏ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمينَ» گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید، اگر صبر در جهاد داشته باشید و پرهیزگار باشید، چون کافران بر سر شما شتابان بیایند، پروردگارتان، شما را با پنج هزار فرشته نشان‌دار مدد می‌رساند. باید به حضور و یاری خدا ایمان بیاوریم و باور کنیم که ما ابزار هستیم و همین باور ما موجب یاری خدا به ما می‌شود.

وی با یادآوری خاطره‌ای از امام راحل اضافه کرد: شخصی از امام پرسیده بود که فلانی شما را قبول ندارد و امام فرموده بودند «مگر من اصول دین هستم؟» از این سخن امام در می‌یابیم که امام چگونه خدا را پشتوانه می‌دید و نسبت به خداوند توجه خاص داشت.

ناصری یزدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد و راه امام خمینی(ره) بیان کرد: حفظ نظام اسلامی تأکید امام خمینی(ره) و نیز تأکید رهبر معظم انقلاب است. اگر فعالیت و هدف سربازان گمنام امام زمان(عج) الهی باشد، خداوند نیز راه را به آنان نشان می‌دهد.

وی با یادآوری توطئه‌های بیش از 40 سال دشمنان علیه انقلاب افزود: چه کسی جز خداوند می‌توانست ما را از حوادث گوناگون نجات دهد که تنها واقعه طبس یکی از آنها بود. مردم را به این باور برسانیم که انقلاب ما اسلامی و الهی بوده است و یک کودتا یا تبدیل حکومت یا جابه‌جایی مهره‌ها نیست، انقلاب اسلامی ایران ادامه مسیر انقلاب امام حسین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد حفظ انقلاب را مهم دانست و افزود: عده‌ای که هنوز نمی‌فهمند به‌دنبال سازش با آمریکا هستند در حالی که انقلاب ما با کسی دعوا ندارد ولی در برابر دشمن می‌ایستد.

ناصری‌یزدی غیبت امام زمان(عج) را برای زمینه‌سازی حکومت الله در جهان یادآور شد و گفت: در زمان ظهور زمینه رشد و تکامل مادی و معنوی و آزادی انسان‌ها فراهم می‌شود. خدا هیچ‌وقت ما را از رشد مادی منع نکرده است بلکه می‌فرماید: «يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا ۚ لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ» یعنی ای گروه جنّ و انس، اگر می‌توانید از اطراف آسمان‌ها و زمین (و از قبضه قدرت الهی) بیرون شوید، بیرون شوید (ولی این خیال محالی است زیرا) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج) را وجود طاغوت‌ها در زمان‌های مختلف تاریخ دانست و افزود: امام عصر(عج) وقتی ظهور می‌کنند که دیگر طاغوت‌ها نتوانند بر سر ملت‌ها تسلط داشته باشند و حکومت الله حاکم شود. دشمنان اسلام از جمله انگلیس از 100 سال پیش وارد آموزش فرزندان این ملت شدند و قرآن و قصه‌های قرآنی را از کتاب‌های درسی ما برداشتند چون می‌دانستند که خداشناسی به نسل آینده هویت می‌دهد و جلوی غارتگری آنان را می‌گیرد.

وی ترویج تدین، تفکر و تعقل را بین دانش‌آموزان و نسل جوان خواستار شد و گفت: گروه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را به سمت کارخانه‌ها هدایت کنیم تا با حمایت بخش صنعت به تولید کمک کنند.

ناصری یزدی نظارت بر برخی آموزشگاه‌ها را خواستار شد و گفت: در برخی از این آموزشگاه‌ها فرهنگ غربی و دوری از خدا ترویج می‌شود.

انتهای پیام
captcha