حضور طلاب در موضوع امر به معروف پررنگ‌تر شود + عکس
کد خبر: 4131644
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
نماینده ولی ‎فقیه در لرستان:

حضور طلاب در موضوع امر به معروف پررنگ‌تر شود + عکس

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با اشاره به اینکه طلاب جوان باید در سامانه امر به معروف و نهی از منکر ثبت‌نام کنند، گفت: حضور پررنگ طلاب در امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح این فریضه الهی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در نشست «تبیین رسالت روحانیت در مواجهه با منکرات اجتماعی» گفت: مشکلات، ظرفیت‌های استان همراه با ارائه پیشنهادات و راه‌حل‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است، البته بیان مشکلات استان نافی زحماتی که برای استان کشیده شده است، نیست.

وی به جایگاه روحانیت و مبلغان دینی اشاره کرد و با بیان اینکه وظیفه روحانیت، رسالت انبیای الهی است، اضافه کرد: انبیای الهی با روش تبلیغ و تبیین و ورود به مسائل اجتماعی رسالت و وظیفه خود را انجام داده‌اند، و می‎طلبد طلاب و روحانیون وظایف خود را در باب امر تبلیغ انجام دهند و برای اینکه عملکردی مفیدتر داشته باشند جلسات هم‌اندیشی همراه با ارائه پیشنهادات با هدف رسیدن به یک برنامه‌ریزی مناسب برگزار شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه روحانیت در کنار بیان مشکلات، راهکارها را هم بیان کنند، ادامه داد: از همه ظرفیت جامعه روحانیت استفاده نشده است، این در حالی است که فقط در یک عرصه بیش از هزار روحانی طرح امین و ۸۰ روحانی در دانشگاه‌ها به شکل دائمی در عرصه‌های تبلیغ حضور دارند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه طلاب جوان باید در سامانه امر به معروف و نهی از منکر ثبت‌نام کنند، افزود: حضور پررنگ طلاب در امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح این فریضه الهی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای فقط در فضای مجازی برای دیگران تعیین تکلیف می‌کنند بر لزوم ضرورت امیدبخشی به جامعه توسط روحانیت تأکید کرد و گفت: ورود به امر به معروف و نهی از منکر باید با برنامه و قاعده‌مند باشد و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید شیوه‌های گفت‌وگو با افراد را به‌کار بگیرند.

شاهرخی به نقش اساسی روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد اشاره کرد و با بیان اینکه روحانیت مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند، افزود: در حوزه حجاب و عفاف در آموزش و پرورش کارهایی در حال انجام است؛ تبلیغات اسلامی لرستان نیز فعالیت‌هایی از جمله اجرای مستمر طرح «دختران حاج قاسم» اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha