روحانیت در انجام رسالت خود عامل به تکلیف باشند
کد خبر: 4131659
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
نماینده رهبری در منطقه بالکان:

روحانیت در انجام رسالت خود عامل به تکلیف باشند

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان با تأکید بر اینکه روحانیت در انجام رسالت و تکلیف خود در ابتدا باید عامل به تکلیف باشند، گفت: کسی که مبلغ دین است باید باورمند باشد و حرف وی از روی اعتقاد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر عیدی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر عیدی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان، امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در نشست «تبیین رسالت روحانیت در مواجهه با منکرات اجتماعی» که در دفتر نماینده ولی ‎فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: خداوند متعال مخلوقات عالم را مسخر انسان ساخته است تا انسان با بهره‌گیری از آن به کمال و رستگاری که هدف اصلی است، برسد.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام ارزش اعمال و کارهای انسان براساس نیت‌هاست، اضافه کرد: عمل خالص چیزی است که وقتی انسان آن را انجام داد مورد تحسین خداوند متعال قرار می‌گیرد. نیت برتر از عمل است و اساساً حقیقت عمل نیت است که سبب اقدام به کار می‌شود. شکل‌گیری سعادت دنیای آخرت انسان وابسته به نیت اعمال اوست.

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان گفت: روحانیت در انجام رسالت و تکلیف خود در ابتدا باید خود عامل به تکلیف باشند و با باور و اعتقاد آن را انجام دهند و پس از آن باید آن‌را با تبلیغ و تبیین به دیگران برسانند. در بیانی از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است: خداوند رحمت کند کسی که به کلام قرآن عمل می‌کند و آن را به دیگران می‌رساند.

وی با بیان اینکه کسی که مبلغ دین است باید باورمند و حرف وی از روی اعتقاد باشد، گفت: وقتی انسان مؤمن از روی نیت خیر به وظیفه شرعی عمل می‌کند ارتباطی بین این عالم و عالم غیب برقرار می‌کند و این اتصال سبب رحمت خداوند می‎شود.

عیدی با بیان اینکه نفس عمل عامل برکت و هدایت خداوند است، اظهار کرد: کمال کار تبلیغ مبتنی بر دو اصل خشیت الهی و آزاده خالص استوار است، چراکه خشیت و خوف الهی سبب تقوای نفس است.

نماینده مقام معظم رهبری در بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه برای تبلیغ احکام دین پاداشی قرار داده نشده است و مبلغان دین در تبلیغ به وظیفه خود عمل می‌کنند و خداوند پاداش آنان را خواهد داد، افزود: مبلغان دینی باید به این نکته توجه داشته باشند که حرف آنان برخوردار از هدایت، معنویت و عقلانیت است.

انتهای پیام
captcha