جوانان در عرصه‌های مختلف کمک حال دولت باشند
کد خبر: 4138625
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
معاون وزیر آموزش و پرورش:

جوانان در عرصه‌های مختلف کمک حال دولت باشند

احمد محمودزاده با اشاره به نقش‌آفرینی اعضای جامعه به‌ویژه جوانان در عرصه‌های مورد نیاز کشور گفت: جوان مؤمن و انقلابی باید در شرایط مختلف در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فناوری کمک حال دولت و کشورش باشد.

احمدمحمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی گفت: آرمان مهدویت و حیات طیبه در گام دوم انقلاب بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است که مأموریتی حساس و خطیر است و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تحقق آن نیست، از این‌رو باید همه منابع تربیتی و ارگان‌ها مثل جامعه و خانواده‌ها سیستم تعلیم و تربیت را یاری کنند.

وی ادامه داد: تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه آموزش و پرورش و معلم فرمودند برای ما بسیار راهگشا بود تا بتوانیم خدمات بهتری در عرصه‌های مختلف به معلمان و دانش‌آموزان داشته باشیم.

محمودزاده تأکید کرد: مدارس در امر تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی با برجستگی‌های علمی و اخلاقی نقش اصلی را دارند و باید برای تقویت مدارس اقدامات جدید و خلاقانه انجام داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: وظیفه یک نوجوان و جوان در کلام رهبر معظم انقلاب، داشتن تقواست، چراکه بزرگترین سرمایه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی همین تقواست.

محمودزاده با اشاره به نقش‌آفرینی اعضای جامعه به‌ویژه جوانان در عرصه‌های مورد نیاز کشور گفت: جوان مؤمن و انقلابی باید در شرایط مختلف در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فناوری کمک حال دولت و کشورش باشد.

حجت‌الاسلام علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن نور و روشنایی‌بخش است، کسانی را که با قرآن مأنوس هستند از نظر شخصیت وجودی بسیار مثبت دانست که دچار گمراهی نمی‌شوند.

وی گفت: قرآن مبین برای مؤمنان رحمت است و مدارس ما نیز هر چقدر حال و هوای قرآنی داشته باشند بیشتر از رحمت الهی برخوردار خواهند بود.

پوررادی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز هم برای دانش‌آموزان و هم برای فرهنگیان فرصت مناسبی است تا بیش از پیش از این کتاب مقدس بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با استناد به اینکه خداوند می‌فرمایند هرکس در راه ما تلاش کند قرآن دست او را می‌گیرد، از عوامل برگزاری و داوران این مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha