آشنایی با امامزاده باراجین قزوین
کد خبر: 4146425
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
گردشگری مذهبی در قزوین/ ۳

آشنایی با امامزاده باراجین قزوین

امامزاده اسماعیل(ع) روستای باراجین که به دلیل قرارگیری در روستای باراجین، به همین نام شهرت یافته یکی از اماکن زیارتی قزوین است که علاوه بر موقعیت زیارتی، سیاحت را هم به همراه دارد.

امامزاده باراجین

به گزارش ایکنا از قزوین، نسب امامزاده اسماعیل(ع) که در روستای باراجین قزوین قرار دارد به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد. البته اهالى درباره‌ نسب امامزاده اسماعیل(ع) اتفاق نظر ندارند. برخى او را از نوادگان امام جعفر‌صادق(ع) می‌دانند، عده‏‌اى دیگر بر این اعتقادند که با هفت پشت، نسب ایشان به امام على(ع) می‌رسد و امامزاده اسماعیل(ع) از علویان ساکن قزوین بوده است.

مدفن اصلی امامزاده در سرداب بقعه در زیر حرم قرار گرفته است. از معماری و بنای این امامزاده هم باید گفت که بنای بقعه دو طبقه است و این دو طبقه شامل فضای اصلی حرم، چهار ایوان متصل در طرفین آن و فضای جنبی ایوان‌ها است. حرم گنبدی دارد که روی آن کاشیکاری شده است.

این امامزاده به دلیل قرارگیری در روستایی به نام باراجین، به همین نام شهرت یافته است. روستای باراجین در ۸ کیلومتری شمال قزوین و در جاده‌ الموت غربی قرار دارد. 

برخی از قزوینی‌ها پنجشنبه و جمعه خود را در این امامزاده به زیارت پرداخته و از طبیعت اطراف آن بهره‌مند می‌شوند. ساخت حجره‌های متعدد در اطراف صحن امامزاده، امکان اسکان شبانه را هم برای مسافران فراهم کرده است.

اهالی روستای باراجین اغلب از سادات حسینی بابایی هستند و با طبخ انواع آش و غذاهای محلی در غرفه‌‌های پایین دست امامزاده، فضای تفریحی این منطقه را مطبوع و دلچسب‌تر کرده‌اند.

مسافران و گردشگران می‌توانند با خروج از قزوین به سمت امامزاده باراجین، علاوه بر زیارت این مکان معنوی به زیارت تپه نورالشهدا و شهدای گمنام مدفون در آن رفته و جان خود را جلا دهند.

علاوه بر آن وجود مقبره شهدای گمنام در منطقه گردشگری فدک سبب شده تا خانواده‌ها بتوانند از فضای مفرح ایجاد شده در آن همچون شهربازی، رستوران‌ها، پارک رباتیک و موزه حیات وحش لذت برده و ورزشکاران هم از کوه‌های طبیعی اطراف آن که سابقه‌ای دیرین در پذیرایی از ورزشکاران کوهنورد دارد بهره‌مند شوند‌.

انتهای پیام
captcha