تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و بنیاد مهدی موعود(عج) یزد منعقد شد
کد خبر: 4147962
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و بنیاد مهدی موعود(عج) یزد منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری فیمابین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد و دانشگاه فرهنگیان استان با هدف ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و ارتقا سطح آگاهی، علایق و باورهای دینی اساتید و دانشجویان و توانمندسازی آنان برای انتقال فرهنگ و معارف مهدویت منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و بنیاد مهدی موعود(عج)به گزارش ایکنا از یزد، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد و دانشگاه فرهنگیان استان با هدف ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و ارتقا سطح آگاهی، علایق و باورهای دینی اساتید و دانشجویان و توانمندسازی آنان جهت انتقال فرهنگ و معارف مهدویت و بهره‌مندی مطلوب از ظرفیت‌های مشترک در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و معارف مهدوی و انتظار با حضور محمود رستگاری، مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان و منصور دهقان‌منشادی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان منعقد شد.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، 24 خردادماه در این مراسم گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که با همراهی مسئولان دانشگاه و تلاش‌های کانون‌های مهدویت در پردیس‌ها بندهای این تفاهم‌نامه اجرا شد. از جمله برنامه‌های مهدوی اجرا شده در دانشگاه فرهنگیان می‌توان به سه‌شنبه‌های مهدوی، همایش معلم، نماز و مهدویت، شرکت دانشجو معلمان در مسابقه کتابخوانی عطر انتظار، مسابقه کتابخوانی به مناسبت تولد حضرت زهرا(س)، نشست‌‌های مجازی با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت، برنامه‌های جشن نیمه‌شعبان، احیا شب نیمه‌شعبان، برگزاری طرح یاران موعود در پردیس آقایان و حضور فعال دو کانون در فضای مجازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: مؤمن به وضع موجود نباید بسنده کند و باید به دنبال پیشرفت باشد، در تفاهم‌نامه سال 1402 علاوه بر تقویت برنامه‌های 1401 برنامه‌های ویژه‌ای نیز پیش‌‌بینی شده‌ است. یاران موعود دانش‌آموزی حدود هفت سال در مدارس اجرا شده و از سال گذشته در دانشگاه‌ها آغاز شد که باید موضوعات برای دانشجویان مدون شود. ساماندهی انتخابات کانون‌ها، تعمیق سه‌شنبه‌های مهدوی، تولید نشریه دانشجوی مهدوی از انتظارات بنیاد از کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها است.

رستگاری بیان کرد: طرح معلم زمینه‌ساز ظهور برنامه ویژه‌ و مشترک با آموزش و پرورش برای معلمان است. در این طرح سه وظیفه در حوز‌ه‌های شناختی، عاطفی و مهارتی ایجاد می‌شود و شرکت در این دوره آموزشی باعث می‌شود تا معلم حس ظهور را به اطرافیان و دانش‌آموزان انتقال دهد. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اساتید و کارکنان دانشگاه می‌توان به دوره «مهدویت، انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب»، تفسیر آیات برگزیده قرآن، آداب و اسرار نماز، سبک زندگی مهدوی اشاره کرد.

حمید رستگاری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این مراسم گفت: دانشجومعلمان برای بهره‌مندی از دوره‌ها می‌توانند از دوره‌های مجازی تهیه شده در پورتال جامع مهدویت که راه ورود به دوره تربیت مربی مهدویت است، استفاده کنند. برای زمان‌های خالی و استراحت و همچنین موقع صرف غذا دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم از رادیو مهدویت چشم به راه استفاده کرده و همچنین از مجموعه کلیپ‌های نفس تازه که از تولیدات خوب بنیاد کشور است می‌توان قبل از همایش‌ها و نشست‌ها و همچنین در برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی بهره‌مند شد.

یادآور می‌شود، این تفاهم‌نامه در یک مقدمه، شش ماده و دو نسخه، به مدت یک سال تنظیم و در سالن شهید احمدی روشن پردیس شهیدان پاک‌نژاد به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام
captcha