آزادی 2390 زندانی به همت خیران یزدی
کد خبر: 4148401
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

آزادی 2390 زندانی به همت خیران یزدی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی دو هزار و 390 مددجو از زندان‌های استان از ابتدای تأسیس این ستاد خبر داد و گفت: بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد مالی بوده و در نوبت بعد مهریه و نفقه هستند.

مسعود عظیمی، ستاد دیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، امروز، 27 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت:  از ابتدای تأسیس این ستاد 2390 مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 30 مددجو شامل 6 زن و 24 آقا به کمک ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند، مبلغ کل بدهی این مددجویان را 252 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 198 میلیارد ریال در قالب اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات، قبولی اعسار و آورده محکومان تأمین شد و مابقی از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل، مبلغ 54 میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 30 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد. البته زمینه آزادی دو زندانی دیگر نیز فراهم شده و در روزهای آینده از زندان آزاد خواهند شد.

عظیمی، با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد مالی بوده و مهریه و نفقه نیز در نوبت بعدی قرار دارند اظهار کرد: در سال گذشته 163 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که از این تعداد 18 مددجو زن و 145 مددجو آقا بودند. از این تعداد 24 مددجو با انجام مشاوره ذات‌البین و بدون پرداخت هیچ‌گونه مبلغ و تعداد 139مددجو نیز با پرداخت مبلغ بوده است.

وی با اشاره به تفکیک جرم این افراد گفت: 108 مددجو محکوم مالی، 36 مددجو محکوم پرداخت مهریه، 15 مددجو محکوم پرداخت نفقه، دو مددجو محکوم پرداخت دیه حادثه کار و دو مددجو محکوم پرداخت دیه غیرعمد بودند. همچنین از این تعداد آزادی 10 مددجو با اجرای پویش «فجر رهایی» به مناسبت دهه فجر، 12 مددجو با اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی»، 14 نفر با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» و 50 مددجو نیز با اجرای پویش «رضوان» که در خصوص اختصاص هزینه مراسم‌هایی همچون ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به این امر خداپسندانه بود از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی افزود: در پویش‌های که برگزار شد کودکانی بودند که قلک‌ خود را شکستند و برخی دیگر حساب‌های پس‌انداز بانکی را برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کردند تا بچه‌های همسن و سال آنان دیگر از زندانی بودن پدر یا مادر در رنج نباشند، همچنین برخی عروس و دامادها نیز به ستاد دیه استان مراجعه و با پرداخت بخشی از هزینه‌های جشن عروسی، شادی شروع زندگی مشترک خود را با خانواده زندانیان غیرعمد تقسیم کردند.

وی ادامه داد: دانش آموزان استان یزد نیز همانند خیران این دیار برای آزادی زندانیان غیرعمد دست به‌کار شدند و به برگزاری پویش «نفس در قفس» اقدام کردند. این پویش توسط دانش آموزان یک مدرسه با همکاری کادر مدرسه به مدت پنج سال است که برگزار می‌شود و زمینه آزادی چند مددجوی زندانی را هرسال فراهم می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، تهیه و پخش مستند «ماه مهربانی» به مناسبت ماه مبارک رمضان، پخش برنامه تلویزیونی «نذری ماندگار» در ماه محرم و ... را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در زمان شیوع کرونا که امکان برگزاری جشن گلریزان وجود نداشت، ستاد دیه استان نسبت به برگزاری جشن گلریزان در فضای مجازی اقدام کرد و بسیاری از مردم استان هزینه‌های مراسم ختم، سوم، هفتم و چهلم و سالگرد اموات خود برای آزادی زندانیان پرداخت کردند و شادی را به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد به ارمغان آوردند.

 

انتهای پیام
captcha