ثبت‌نام بیش از یک هزار خوزستانی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4149808
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

ثبت‌نام بیش از یک هزار خوزستانی در مسابقات سراسری قرآن

1473 شرکت‌کننده از سراسر استان خوزستان در دو بخش آوایی و معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن

جلیل سرخی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان،‌ گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تعداد 1473 نفر در دو بخش آوایی و معارفی از سراسر استان خوزستان ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: 907 نفر در بخش آوایی نام‌نویسی کردند که تعداد بالای شرکت‌کنندگان باعث شد تقسیم‌بندی شهرهای استان به شش منطقه افزایش یابد. مرحله منطقه‌ای(شهرستانی) این دوره از مسابقات قرآن از 17 تا 24 تیرماه برگزار می‌شود.

سرخی همچنین با اشاره به اینکه آزمون کتبی این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: تاریخ برگزاری مرحله شهرستانی آزمون مفاهیم 12 مردادماه تعیین شده است.

گفتنی است مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، در بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی در مراحل، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ بخش کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به صورت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز استان قم است. 

انتهای پیام
captcha