مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌‌شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 4153954
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌‌شمالی برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: از اواخر تیرماه سال‌جاری مرحله شهرستانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام والمسلمین علی پرهیزگار، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان اظهار کرد: در مجموع در سطح استان 1453نفر در چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وششمین مسابقات قرآنی اوقاف خراسان‌شمالی از اواخر تیرماه، تصریح کرد: مسابقات مرحله شهرستانی در رشته‌های آوایی با رقابت حدود 550 نفر از بانوان و آقایان داوطلب در بازه 25 تا 29 تیرماه انجام می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به اینکه برپایی آزمون بیش از 900 داوطلب دیگر در بخش معارف نیز 12 مردادماه سال جاری در دستور کار قرار دارد، گفت: چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در چهار بخش، آوایی انفرادی، در رشته‌های حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی اظهار کرد: در بخش گروهی نیز مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن، در بخش معارفی عمومی، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی، معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام
captcha